Gece

📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Birisi bizim için gerçekten değerliyse, bunu ondan suçmuş gibi gizlemeliyiz!
8/10
·288 syf.··
2023 32. kitabı
·
32 günde okudu
·
Okunma: 26 Şubat 2023 01:00
Arthur Schopenhauer'ın bu sözüyle başlamak istedim incelememe. Zira eserin ana fikrini bir cümle ile anlatmak isteseydim daha iyi bir cümle kuramazdım diye düşünüyorum. Bir şeyi fark ettiniz mi? Birine kıymet verdiğinizi hissettirdiğiniz anda onun gözünde giderek basitleşmeye başlıyorsunuz. Çantada keklik olma durumu gibi sanki... Bu sevgi sıradan bir hâle geliyor ve karşınızdaki buna kayıtsızlık göstermeye başlıyor. Hele bu sevginin dozu fazlaysa, ona mahkûmmuş izlenimi dahi veriyorsunuz. Kimin için yaşıyorsunuz bu hayatı? Öyle söyleşi olsun diye değil tüm ciddiyetiyle soruyorum. Gerçekten kulak verip tüm kalbinizle düşündüğünüzde eminim çok azınız "kendim için" cevabını verebilir bu soruya. Çok azımız kendi hayallerimizin peşinden özgürce yürüyebiliyoruz. Tüm bunları bir düşünün. Goriot Baba Kitabımızın başkahramanı... Eşinin kaybının ardından bütün varlığını kızlarının mutluluğuna adar. Onların mutluluğunu kendi mutluluğu sayar. Ve bu durum bazı hatalar silsilesini beraberinde getirir. Eserin henüz ikinci sayfasında diyor ki: "Her şey o kadar gerçektir ki, herkes bu dramda kendinden, hatta kendi yüreğinden bir şeyler bulabilir!" İddialı bir giriş. Ama bir o kadar da haklı! Bu dramda kendinizden bir şeyler bulacaksınız! Ama az ama çok, mutlaka bulacaksınız! Kimi insan çocuğundan vurgun yer hayata, Kimisi babasından, Kimisi sevdiğinden, Neticede herkes en kıymetlisi ile sınanır. Yaranızı deşecek yaralar burada! "İnsan anadan, yardan, serden geçer de evlattan geçebilir mi?"
Edebiyat
Goriot BabaHonore de Balzac · İş Bankası Kültür Yayınları · 202118,7bin okunma
Gece isimli okura yanıt verildi
Gece
Mikail Balcı Benim için de bitmek bilmeyen bir serüvendi… ama kitaplığımın başyapıtı olarak değerlendiriyorum. Sonuçta huzursuzluk olmadan da ‘huzurun’ değeri bilinmiyor.
Birisi bizim için gerçekten değerliyse, bunu ondan suçmuş gibi gizlemeliyiz!
8/10
·288 syf.··
2023 32. kitabı
·
32 günde okudu
·
Okunma: 26 Şubat 2023 01:00
Arthur Schopenhauer'ın bu sözüyle başlamak istedim incelememe. Zira eserin ana fikrini bir cümle ile anlatmak isteseydim daha iyi bir cümle kuramazdım diye düşünüyorum. Bir şeyi fark ettiniz mi? Birine kıymet verdiğinizi hissettirdiğiniz anda onun gözünde giderek basitleşmeye başlıyorsunuz. Çantada keklik olma durumu gibi sanki... Bu sevgi sıradan bir hâle geliyor ve karşınızdaki buna kayıtsızlık göstermeye başlıyor. Hele bu sevginin dozu fazlaysa, ona mahkûmmuş izlenimi dahi veriyorsunuz. Kimin için yaşıyorsunuz bu hayatı? Öyle söyleşi olsun diye değil tüm ciddiyetiyle soruyorum. Gerçekten kulak verip tüm kalbinizle düşündüğünüzde eminim çok azınız "kendim için" cevabını verebilir bu soruya. Çok azımız kendi hayallerimizin peşinden özgürce yürüyebiliyoruz. Tüm bunları bir düşünün. Goriot Baba Kitabımızın başkahramanı... Eşinin kaybının ardından bütün varlığını kızlarının mutluluğuna adar. Onların mutluluğunu kendi mutluluğu sayar. Ve bu durum bazı hatalar silsilesini beraberinde getirir. Eserin henüz ikinci sayfasında diyor ki: "Her şey o kadar gerçektir ki, herkes bu dramda kendinden, hatta kendi yüreğinden bir şeyler bulabilir!" İddialı bir giriş. Ama bir o kadar da haklı! Bu dramda kendinizden bir şeyler bulacaksınız! Ama az ama çok, mutlaka bulacaksınız! Kimi insan çocuğundan vurgun yer hayata, Kimisi babasından, Kimisi sevdiğinden, Neticede herkes en kıymetlisi ile sınanır. Yaranızı deşecek yaralar burada! "İnsan anadan, yardan, serden geçer de evlattan geçebilir mi?"
Edebiyat
Goriot BabaHonore de Balzac · İş Bankası Kültür Yayınları · 202118,7bin okunma
Gece
“Birisi bizim için değerliyse bunu ondan suçmuş gibi gizlemeliyiz.” Sadece bu cümle ile okuma listeme ekledim.. İncelemenizi okurken aklıma Tanpınar’ın Huzur romanı geldi… okumadıysanız tavsiye ederim.
. . Hamd ü şükrullah ile, Vasf-ı Kulhüvallah ile Daima zikrullah ile, Çağırayım Mevlam seni . . Yunus EMRE
Gece
Yunus okur diller ile, O kumru bülbüller ile, Hakk'ı seven kullar ile, Çağırayım Mevlâm seni