İnsanlık çok uzaklarda,çok yükseklerde görür gibi olduğu idealler ülkesine doğru yavaş yavaş ilerler. Bulunduğu yer ile ulaşacağı yere bakar,ümitsizliğe düşer;o zamana kadar ele geçirdiği şeylerin bir değeri olmadığı düşüncesine kapılır. Sonunda bu beyhudelik ve boşluk duygusu onu çökertir. Bizi tembel yapan şey, belki de ideallerimizin çok yüksek,irademizin ise çok zayıf olmasıdır.