Kitaba adını veren ve son kısımda yer alan hikaye ciddi manada beğendiğim bir hikaye oldu gerçekten ustaca tanımlamalara sahip genel anlamda da okunabilir ve belli bir seviyenin bariz üstünde ancak çocuk evlilikleriyle ilgili rahatsız edici tabirlerin olduğu bir kısım da mevcut o dönemde belki normal olsa da kabul etmek mümkün değil. Özellikle beğendiğim bir betimleme ve anlatım var ki günlük hayatı çok güzel ifade eden ve muhtemelen herkesi düşündürüp, kendilerini hayatın devamlılığında nereye konumlandırdıklarına bakmalarını sağlayacak bir cümle. Kitabı okudum ama... derken o cümleyi okuyunca kararım değişti. İşte o cümle:
"Bütün bu kara günün saatlerini şehrin hayat didinmeleri içinde, ağlamak, hemen bir yere çöküp yığılmak arzularını bastıra bastıra geçirmiştim ve öyle ertelenemeyecek işlerin zincirine dolanarak gecikmiştim ki ancak son vapura yetişmek mümkün olacaktı. Halid Ziya Uşaklıgil "
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Felsefeyi temel sorularla değerlendirip bu soruların çevresinde gezinmek ve sorgulama yetisini yükseltmek için okunabilecek bir kitap.
Felsefe yapmaya çağrı bir beklentinin ürünüdür. "Sorgulanmamış hayat yaşanmaya değmez." Doğaya baktığımız zaman düzeni kusursuzdur. İnsan hariç diğer canlılar yaşadığı anda kaygı duymaz ve tüm benlikleriyle mekan ve an kapsamında yaşarlar.
Ancak insana baktığımızda bambaşka bir durum söz konusudur. İnsan ise olması bile belli olmayan durumların kaygısıyla büyür. İşte felsefe genel manada bu duruma engel olmak ister.
Siz de felsefe yapmaya davetlisiniz :)
Okurken zamanı bu dönem gibi düşünüp enflasyonu da eklerseniz dönemin yaşadığımızdan zamandan pek bir farkı yok. Uğraşılan düşman aynı: Cehalet. Mücadele edenler ve umurunda olmayanlar da değişmemiş gibi gözükmekte.
Burada bize düşen başta kendimizle ilgilenip cehalet seviyemizi en aşağı seviyelere çekmektir. Eğer herkes böyle bir yol izlerse ortadaki problem en alt düzeye indirgenmiş olur.
Bu konuda diğer insanlara yol gösterici olmak da sorumluluğumuzdur.