"Düşmana dönük nefretin önceli, mutlaka kendinden nefrettir. Kendi içinde tatmin bulma çabasından kaçınan herkes, dış düşmanından kendi içindeki düşman gibi nefret etme tehlikesine düşer."
"İnsanın kendi içinde aydınlık, sevinç verici tarafların yanında keşfine vardığı karanlık, düşündürücü taraflar, uygunsuz koşullarda, en ince ruhluyu bile şiddet eylemcisine çevirebilir; sonsuz uzunluktaki ve sona ermek de bilmeyen suç tarihi, bunu gösterir bize."
İnsan fizyolojisi ile ilgilendiğimden dolayı okumaktan zevk aldığım bir eser oldu. Anlatımını sade ve akıcı buldum. Umarım kütüphanede aynı serinin 2. ve 3. kitabını da bulabilirim. :)