Hülya Gençel

Hülya Gençel
@Bal_An_ne
Okudugumuz her satır insanın kendine açılan gizli bir kapısıdır. Ben o kapılardan geçmeyi, gördüklerimi paylaşmayı çok seviyorum…

Hülya Gençel

, bir kitap okudu
10/10
·168 syf.··
Beğendi
·
8 günde okudu
·
2025 18. kitabı
Zülfü Livaneli
8.1/10 · 24,9bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Neden şirk Allah’ ın affetmediği tek günahtır? - Çünkü şirk akideyi vurmadan önce ahlakı vurar! Niçin tüm zamanlarda “Şirk ehli pisliktir” (Tevbe 28) Bu ayeti yaşamayan bilmez! İnsanlar öyle şeyler yaşıyor ki söz bitiyor…Bu Nasıl bir şeydir diyorsunuz! İşte bu ayet geliyor o anda. Sözün bittiği anda “teşekkür ederim Allahım” diyorsunuz. Peki Kuran hakaret mi ediyor? Hayır. Kuran vasfediyor. Bir durumu tüm çıplaklığı ile dile getiriyor. Zira Şirk “Aklı iptal eder” (Yunus 100), “ya kula kul olur” (Ahzab 67), “veya “Kulu kul edinir” (Zuhruf 54) Özet: Ya firavun olur, ya firavun arar.Tüm ahlaksızlıklar kulluğu bölmekle başlar! Mustafa İslamoğlu
Düşünce
Hazmedilmemiş yemek bulantı, hazmedilmemiş düşünce takıntı, hazmedilmemiş bilgi kasıntı yapar.👌🎯 M.DOĞRAMACI
İnsan ve Duygular
Eleştirel akıldan geçirmemiz lazım tüm malzemeyi. Nedir eleştirel akıl? Elemektir. Bunun için eleğinizin delikli olması lazım işe yarayanı alıp yaramayanı almamanız lazım. Elemeyen ne yapar? Pirinci taşı ile yerler. Mustafa İSLAMOĞLU
Niçin ıstırabımızı, cehaletimizi ve mutsuzluğumuzu bırakamıyoruz? İnsanoğlu nasıl mutlu ve saadet içinde olabilir? Mutluluğun vermeyeceği pek çok şeyi ıstırap sana verebilir. Aslında mutluluk senden pek çok şeyi alır götürür. Mutluluk senden hep sahip şeylerin tümünü alır; mutluluk seni yok eder. Istırap senin egonu besler ve mutluluksa basitçe egosuz olma halidir. Sorun budur, sorunun can alıcı noktası budur. Bu nedenle insanlara mutlu olmak çok zor gelir. Bu nedenle milyonlarca insan ıstırap içerisinde yaşamak zorundadır... Istırap içerisinde yaşamayı tercih eder. O sana çok, çok kristalize olmuş bir ego verir. Istırap içerisinde varsın. Mutluyken yoksun. Istırap içinde kristalleşme vardır; mutluluk içinde ise ışıldar hale gelirsin. Şayet bu anlaşılırsa her şey netleşir. Istırap seni özel kılar. Mutluluk evrensel bir olgudur, hiçbir özel tarafı yoktur. Ağaçlar mutludur ve hayvanlar mutludur ve kuşlar mutludur. Varoluşun tümü, insan hariç mutludur. Mutsuz olarak insan çok özel, sıra dışı olur. Istırap seni insanların ilgisini çekebilir hale getirir. Ne zaman perişan bir halde olursan sana ilgi gösterilir, sempati duyulur, sevilirsin. Herkes sana özen göstermeye başlar. Perişan olmuş birisine kim acı çektirmek ister? Kim kıskanır sefil birisini? Perişan haldeki birisine kim düşman olabilir? Bu çok ucuz bir şey olurdu.Perişan birisine özen gösterilir, sevilir, ilgi gösterilir. Mutsuzluğun çok büyük bir getirisi vardır. Eğer kadın mutsuz değilse kocası basitçe onu unutmaya başlar. Şayet kadın mutsuzsa koca onu göz ardı etmenin bedelini ödeyemez. Şayet baba mutsuzsa tüm aile, karısı, çocukları çevresindedir, onun için endişelidir; bu çok rahatlık verir. Kişi yalnız olmadığını, bir ailesi, dostları olduğunu düşünür. Hasta, depresyonda, ıstırap içinde olduğunda, teselli
Felsefe-Düşünce