Bu şehveti niye verdi Allah? Hem şehveti verdi, hem de bir çok günahı yazdı hanemize diyorsanız eğer, şehveti vermeseydi Allah; eliniz lokmaya uzanmazdı, insan nesli devam etmezdİ, insan acıkmazdı. Hepsi literatürde bu kavram adı altında tanımlanır. Dolayısıyla bunu niye verdi diye sorgulamak haddimize değil. Bu bir nimettir demek lazım. Peki verilen her şeyin istismarı mümkin mi? Mümkin. Allah inancının bile istismarı şirke yol açıyor bakınız, öyle değil mi. O zaman Allah niye var diye mi soracağız Allah olmasaydı şirkte olmazdı mı diyeceğiz. Ne kadar abes değil mi. O zaman yani günah niye var. Günah Allah’ın emanet ettiği duyguların kötü kullanımından kaynaklanır bizzat kendisinden değil. Doğru kullanımı için doğru kullanımı vardır, Günah kötü kullanımından kaynaklanır.
Mustafa İSLAMOĞLU