Masumiyet müzesi için bir kitap diyemeyeceğim, bir hayat deneyimi sayılır. Kitaba başlarken sıradan bir romana başlar gibiydim ama Orhan Pamuğun detaycılığı ve romanın, romancının aşina olduğu çevrelerde geçiyor olması kitaba aşırı gerçekçilik katıyor. Kitabı okurken Nişantaşı sokaklarında Aladdinin dükkanını aradım. Gerçekten bahsedilen yer olduğunu düşündüğüm dükkan küçük bir büfeydi mesela. Demem o Kİ kitabı okuyun ve masumiyet müzesini mutlaka gezin. Bana hak vereceksiniz Orhan Pamuk
Her akıllı insan hayatın güzel bir şey olduğunu, amacının da mutlu olmak olduğunu bilir,” dedi babam üç güzel kızı seyrederken. “Ama yalnızca aptallar mutlu olur. Nasıl izah edeceğiz bunu?
Bir dönemin çok ses getiren kitaplarından ben de o dönem okumuştum. İnsanın kendi insanına ve aynı zamanda kendinden olmayan insanlara karşı ne kadar acımasız olabileceğini gösteriyor. Okuyalı seneler oldu ama hala bazı satırlar gözümde canlanıyor. Acıklı bir hikaye tavsiye ederim