📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Çevrenize bir bakın, son yıllarda ne çok Alzheimer hastası var. ABD'de araştırmalar yapan Prof. Turan İtil Unutulan Beyin kitabında şöyle yazdı: “Sentetik olarak üretilen, beyin işlevlerini değiştirerek algıda, ruh halinde, bilinçte ve davranışta geçici değişikliklere neden olan psikotropik denen ilaçların beyinde nasıl etkilere sebep olduğuna yoğunlaştık. (...) Eskiden herhangi bir ilacın beyne etki edip etmediği, ancak o insanda fiziki bir değişiklik olursa anlaşılıyordu. Yani bir insana bir ilaç verdiniz, eğer bir uyku hali oluyorsa ya da hasta birden çok uyanık bir hal alıyorsa o zaman anlıyordunuz ki ilaç beyne etki ediyor. Hormonları araştırdığımız dönemde gördük ki kişiye ister erkeklik ister kadınlık hormonu verelim, altı saatlik zaman zarfında bunun görünürde hiçbir etkisi olmuyor. Ancak bilgisayarlı 'elektroansefalografi' ile baktığımızda beyin dalgalarındaki değişikliği görüyorduk. (...) 170 ilacın beyin üzerindeki etkilerini saptadık..."
The Lancet dergisinde yer alan makale, çocuklarda ve ergenlerde kullanılan 14 çeşit antidepresamn, biri dışında hiçbirinin depresyonda etkili olmadığı gerçeğini açıkladı.
Antidepresan ilaçlardan oluşan yan etkilerin çoğu, beyin serotonin düzeyi yükseltilirken vücuttaki serotonin düzeylerinin de artmasından kaynaklanıyor. Hatta nadiren de olsa "serotonin sendromu" denen ağır klinik tablolar bile oluşabiliyor.
Sonuçta ilaç takviyesi beynin kimyasını altüst ediyor. An-tideprasanlar bağımlılık yaptığında geriye dönmemek üzere beynin kimyası kökten değişiyor!
Pensilvanya Üniversitesi'nden iki araştırmacı Joseph Mendels ve Alan Frezer 1974'te açıkladıkları raporlarında; yaptıkları araştırma ve deneyler sonucunda "Depresyon oluşumuna dair serotonin seviyesinin düşüklüğünün yeterli bir delili yoktur" dediler. Dinleyen kim? Unutuldu gitti bu çalışma... Aksine:
Antidepresanlar serotonin hormonunu artırmak istiyor. (Ki, kimi yiyecekler bunu sağlıyor ama bu konu üzerinde hiç durmuyorlar.) Böylece antidepresanlar beyinde serotonin metabolizmasını bozuyor. Bu ilaçları altı aydan uzun süre kullandıktan sonra beyin kendi kendine yeterli serotonin üretmeyi bırakıyor, "nasılsa hazırda var" diye!