“ Hayatta her insanın kendini Gregor Samsa gibi hissettiği zamanlar olmuştur.. Kafka’nın sembolize ve soyut düşüncenin dibine vurduğu hikaye. Fiziki bir değişiklikten yola çıkarak, belki de duygu dünyamızda bunun binlerce katı ters değişiklikleri ne kadar da doğal karşıladığımızı yüzümüze vurur. Düşünülenin aksine değişen Gregor Samsa değil, ailesi ve çevresindekilerdir bana göre..Kafka’nın tam olarak ne anlattığından çok, sizin ne anladığınıza bağlı bir kitap.. Hayatınızın her döneminde, her okuduğunuz da yeni bişeyler bulursunuz Bunu hayatınıza da uygulayabilirsiniz. Siz insanlara iyilik yaparsınız, ‘ iyilik artık mesuliyete dönüşür’ ki bu iyiliği kestiğiniz vakit, karşı tarafın takındığı tavrın bir anda nasıl değiştiğini rahatlıkla söyleyebilirim, görebilirsiniz