Bergen

Amarcod 1973 Federico Fellini
Tütüncü kadının kendini ayrıksı kılan memelerine yüklediği cinsellik de bir çeşit hesaplaşma hatta meydan okuma değil midir? Sevişme sonrası duyulan o buzullaşan uzaklık, o yabancılaşma, parçalanmış bir cinsellik kimliğinin, sevgisiz alışverişlerin, gündelikteki faşizmin olan anlatımına dönüşmesi değildir de nedir?
Reklam
Fellini çok iyi tanıyor halkını, seviyor ve hırpalamak istiyor. neşesi sığlığından, mutluluğu yüzeydeliğinden gelen ve gerçekte hayatın farkında olmayan şamatacı, hatta çocuk kalmış bu kalabalık belli bir mutsuzluk yaratıyor Fellini'de sürekli onunla hesaplaşmak, didişmek istiyor
Şu sıralarda ağır duygu yükleri kaldırmaya hiç halim yok. Bir şiir dizesi geliyor aklıma: "Sevmek kimi zaman rezilce korkuludur İnsan bir akşamüstü ansızın yorulur Tutsak ustura ağzında yaşamaktan." hatırlamak kimi zaman rezilce korkuludur, diye tekrarlıyorum içimden.
Sayfa 114

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
'Mutluluk mümkündü, öyle de yakındı ki' diye seslenirken usul ve hüzünlüydü sesim. 'Hayır, geri dönemeyiz, artık çok geç,' derken çığlık gibiydi.
Sayfa 113
'O akıp geçtiğini sandığınız şeyler gün gelir öyle ağır bir birikim yaratır ki, altında ezildiğinizde bu kadar yükü nasıl taşıdığınıza şaşırırsınız.'
Sayfa 77
Reklam
Insanların mahremine değil apaçık yansıyan yüzlerine ihtiyacım var. Ah, bunu ona anlatabilseydim.
Sayfa 67
Sonrakilerin hiçbiri; tenin hazzı, hazzın anlık sarhoşluğu, çılgınlığa varan tutku; hiçbiri, hayır hiçbiri.. Hesapsız, çekincesiz teslimiyet. Bedenin teslimiyeti değildi; beden teslim edilmez hazzı birlikte tatmak için sevgiliye ulaşmanın aracıdır sadece. Yaşanan olağanüstü duygu seline kaptırmak kendini, sürekli olarak öncesiz ve sonrasız bir anda yaşamak.. Ötekilerle hep öncesi ve sonrası vardı. Yaşanan ânın sonsuzluğu hep aklın zamanına yenildi.
Sayfa 59
"hepimiz karışmışız işte. Mavi gözlü sarışın Kürtler vardır, Ak Arap deriz, açık renk gözlü, beyaz tenli Araplar bile vardır. Bu topraklar halklar mahşeridir.
Sayfa 43
"Otoritenin sırrı nedir bilir misiniz, Miss Madrigal? Muamele tarzını sık sık değiştirmek. Açıklanamaz bir şey bu. Gök gürlemesi, şimşek, sonra da birdenbire güneş. Beni bırakamaz o" A.g.e
Demek ki insan için, insan onuru için, her şey o kadar karanlık değildir. Her karanlık dönemde atılmış sağlam bir yüreğin güçlü çığlığı kendisine yankı bulacaktır.
Reklam
Tristan meydanı temizletip ölüleri Seine'e attırmıştı. XI. Louis gibi krallar bir katliamdan sonra kaldırımları bir an önce yıkamaya özen gösterirlerdi.
Sayfa 540Kitabı okudu
Mimari insanlığın büyük kitabı, insanın güç ve zeka anlamında gelişim evrelerinin temel ifadesiydi. İlk kavimlerin hafızası aşırı yüklendiğinde, insan türünün anılarının bavulu ağırlaşıp karmaşıklaştığında, çıplak ve uçup giden söz yolunu kaybettiğinde, tüm bunlar daha kalıcı ve daha doğal olarak görülecek bir şekilde toprağın üzerine kaydedildi. Her gelenek bir binayla tarihe geçirildi.
Sayfa 187Kitabı okudu
Bir sanatın diğerini tahtından indireceğini, matbaanın mimariyi öldüreceğini ifade ediyordu.
Sayfa 187Kitabı okudu
anneler çocukları arasında sıklıkla kendilerine en fazla acı çektireni sever.
Sayfa 162Kitabı okudu
134 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.