Önemli noktalardan biri de "Bizi nurunla güçlendir, nur üzerine yerleştir" dileklerinin belirlediği tavırdır. Bu tavır, dile getirilen durumların doğrudan insana, insanın istem ve çabasına bağlı olmadığını, tersine " Kayyum'a, yani Tanrı'ya bağlı olduğunu göstermektedir. Bu,insanın yeteneklerinin ve çabasını yok saymak anlamına gelmemektedir kuşkusuz. Fakat istemekle, çaba harcamakla sonuca, mutlak gerçekliğe ulaşılamayacağını dile getirir. Yoksa, gerçeğe ulaşanların yine de "arayanlar" olduğu açıktır.