Kitap fena değildi. Hikayemiz biri zeki olan George ile akli dengesi yerinde olmayan Lennie etrafında işleniyor. Kitabın ismiyle içeriğinin çok uyuşmadığını düşünüyorum. Genel olarak içerik insanın insanla ilişkisini ortaya koymuş. Ayrıca hikayemizde biraz da dram olduğu kanısındayım.
Franz Kafka'nın ortak bir noktada tanıştığı gazeteci Milena Jesenska'dan öykülerini Çekçeye çevirmesini istemesi sonucu, ikisinin arasında gerçekleşen mektuplaşmadan Milena'nın yazdığı mektuplar bulunamadığı için sadece Kafka' nın mektuplarından oluşan bir kitabımızdır. Milena'nın mektupları da kitapta olsaydı en azından Kafka'nın hangi mektuba karşılık ne söylediğini daha iyi anlardık. Mektuplardan anladığım kadarıyla her şeye rağmen yine de Kafka Milena'ya karşı saf bir sevgi beslemiş ancak bulundukları durum ikisinin birleşmesine engel bir durum olmuş. Fena değildi.