Fehvâ

İsmet Özel Cesur ve onurlu diyecekler Hâlbuki suskun ve kederliyim
Reklam
Sizin kendinize karşı olan kötü sevginiz, yalnızlığınızı bir hapishaneye çevirir.
Sen misin yanyana gezemedigim? İnce sitemini sezemedigim, Sırrını bir türlü çözemedim, İçimdeki çetin sual sen misin? Yavuz Bülent Bâkiler
İstemem
Sen kokmayan gülü neyleyim, Neyleyim sensiz baharı? Sen doğmayan günü neyleyim, Neyleyim sensiz ben dünyayı? Senin tenine değmeden gelen yağmuru istemem, meltemi istemem. Seni parlayacaksa parlasın yıldızlar, Sana yanmayan yıldızı semalarda istemem. Bülbüller söyleyecekse seni söylesin, Senden okumayan bülbül olsa dinlemem. Özlemim sen olacaksan yansın yüreğim, Sılası sen olmayan gurbeti istemem, vatanı istemem. Bir ateş yakacaksa beni kalbimden, Senin aşkının ateşi yaksın, Senden gayrı başka bir aşkla kül olursa kalbim, Bu kalbi istemem, ateşi istemem, koru istemem. Seni göremediğim vahalar bedevilerin olsun, Ben senin çölünü isterim, suyu istemem. Sana çıkacaksa durmaz yürürüm, Sonu sen çıkmayan yönü istemem, yolu istemem Ben gönüllü bir köleyim, kulağımda küpem. Kalbini fethedecekse geçerim bin Sina’yı birden Yoksa neyime? Bu fethi istemem, Mısır’ı istemem, cihanı istemem. Ben Sultan Fatihim, önündeyim İstanbul’un. Yakarım bu şehri yüzünde bir tebessüm için. Yoksa gül yüzünü güldürmeyen sultanlığı istemem, İstanbul’u istemem. Ben bir garip yunusum, yazdığım sensin, yandığım sen. Senden gayrı bir aşka ben kalemi istemem, kâğıdı istemem. Ben senin ümmetinim, sensin benim efendim. Senden gayrı, senden başka efendi istemem, sevgili istemem, istemem
Derdin ölçütü neydi sahi Kaç insan öldürünce zalim, kaç kitap okuyunca alim, kaç kilometre yol gidince seyyah, kaç diyar görünce gezgin, kaç hezimetten sonra bezgin olurdu ki insan ? Kaç olunca çok ; kaçta kalınca azdı rakamlar ? Neye göre, kime göreydi ölçüt ? Aynı su değil miydi, patatesi yumuşatırken yumurtayı sertleştiren ? Neydi ki bizi üç günlük dünyada kalp kırmaya yönelten sebepler ? Derdin ölçütü neydi sahi ? Ekmeği bayat olanın yanında pırlantası küçük olanın da derdi dert miydi gerçekten ? Tüm bunlara verilecek cevap, bir tebessümden ibaret olamaz mı peki ? Hayat kısa, gidilecek yol uzun.
Reklam