İnsan aslında karmaşık bir varlık değil. Çoğunluğu zamanın büyük bir bölümünü yaşamak için kullanıyor, geriye kalanı ise, özgür oldukları küçük zaman diliminden öyle korkuyor ki, ondan kurtulmanın her türlü yolunu deniyor. İşte insanın değişmez yazgısı!
Eşit olmadığımızı, olamayacağımızı çok iyi biliyorum, ancak saygı görmek adına alt tabaka insanlarından kendini uzak tutmak gerektiğine inanan kişi, yenilgiden korktuğu için düşmandan saklanan bir korkak kadar eleştiriyi hak eder.
*** Bir azarlanmadan sonra ne hissederiz ve sonrasında o kişiye nasıl davranırız?
Kızgın ve küskün tavırlarla mı?(geçmişe duyulan pişmanlığın getirdiği dar kafalılıkla yani)
Yoksa daha kibar ve sevecen mi?(azardan ders çıkartmış bir şekilde mi?)
..........
“O sırada amacım,” diye cevapladı Darcy,
!!!
“var gücümle sana geçmişten pişmanlık duyacak kadar dar kafalı olmadığımı göstermekti;
!!!
hoş görünü kazanmak, olumsuz düşüncelerini azaltmak,
!!!
azarlarının dikkate alındığını görmeni sağlamak umudundaydım.
!!!