Helin Urgan

Helin Urgan
@Beyaz_Turna
"Herkes ana karakter değil ama başroldür. Herkes, kendi hikayesinin başrolüdür." Kalem sizin elinizdedir ve cümleler de. Siz hikayenizi nasıl anlatırsanız, insanlar sizi öyle tanıyacaktır.
"Kendime" gönderisi...
Boş laf değil, anlaşılmayacak sözler için tutacağım gönderim olsun bu da benim.
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Ve şimdi, yağmur yağıyor.
Sokakları anlatacak karakteri anlatmak için sokaklara çıktım. Çünkü gecenin bir yarısı bunu başaramadım. Onu anlatmak için çıktım, ama kendimi anlatacağım. Ve belki de kimse anlamayacak, belki de kafası karışacak çünkü o ve ben farklıyız. Çok farklıyız. O, anılarını bulacak sokaklarda. Bense ilk defa orada keşfettiğim hislerin yalnızlığını. O, çocukluğunun sokaklarında şimdi. Bense çocukluğu sokaklara mahrum, şimdi yabancı sokaklarda... Ama yine de yapacağım. Şimdi ortak olan bir acımız yok onunla ama, acımıza yazacağım. Çünkü anladım, özünde bütün acılar aynı. Kendiminkini onunkine boyayıp, satırlara akıtacağım.
Ve yaslarının tutulmasına da...
"Efsanelerin, yas tutmaya hakkı da vakti de yoktur." Çünkü ne Nova'nın yası tutuldu, ne Luxuria'nın. Ne Maya'nın, ne Rogers'ın... Gerçekten de, her biri birer efsaneydi Nagi, ve ne yas tutabildi ne yasını...
Sayfa 355
Önerdiğiniz dizi veya filme uyarlanan kitaplar var mı? Hem filmi hem kitabı güzel olan? Benim bu tarz şeyler dikkatimi çekiyor, merak ediyorum. Ve kısaca izlediklerimi puanlama kararı aldım... 1984 Kitabını okudum, filme başladım ancak bitirme fırsatım olmadı. Net bir puanlama yapamıyorum çünkü filmin yalnızca ilk on beş dakikasına bakabilmiştim. Zaten içsel olarak çöküş yaşadığım bir dönemdi, bu yüzden ağır bir filmle iyice çıkmaza girmek istememiştim. Yine de hatırladığım karakterler gerçekten tam oturmuştu, hissiyatları da o on beş dakikada bile alabilmiştim. Güzeldi. Güneşi Söndürmem Gerek Kitabı okudum ve filmini izledim. 6/10 (puanlama işinden pek anlamadığımı belirtmeliyim siz yorumlara bakın:) 3 kitabı tek filme sığdırmaya çalıştıkları için inanılmaz sahne kaybı vardı... Karakterler benim hatırladığım dış görünüşleri ile çoğunlukla uymuyorlardı, bir çoğundan o havayı alamadım bile. Erkeklerin ismini duydukça "bu çocuk nasıl bu?" kafasına girdiğim yerler vardı. Ve Damla karakteri kitapta kilolu olarak geçiyordu (dünyanın yüzde 80i olayı yüzünden unutamadığım bir detay), filmde benden zayıf kız oynuyordu onu... Harici olarak en net hissettiğim Göktuğ idi. Ve bir de Anıl, görünce direkt evet ya dedim Anıl olsa olsa bu adam olurdu... Mucize Kitabını okudum, filmini izledim 10/10 Konusu, doğuştan şekil bozukluğu yaşayan August, ortaokula geçesiye kadar bütün eğitimini evde annesi tarafından alır. Ve 5. Sınıfa geçtiğinde ailesi onu bir okula yazdırır. Hem film hem kitap yer yer August, ablası, yakın iki arkadaşı ve ablasının arkadaşı tarafından anlatılıyor. Benim inanılmaz hoşuma gitmişti. Kitabını ortaokulda okumuştum, o zamanlar okuduğum en kalın kitaptı ama çok beğenmiştim, ertesi yıl bir daha okumuştum. Filmini izledikten sonra öğrendim ki aynı serinin farklı
Film
Kimsenin ulaşamayacağı bir ben isterdim.
Kimsenin konuşmayacağı bir genç olmak isterdim. Kimsenin dokunmayacağı bir sokak kedisi olmak isterdim. Kimsenin güzelliğinden etkilenmeyeceği, sesine hayran kalmayacağı bir karga olmak isterdim. Kimsenin okumayacağı romanlar yazmak isterdim. Kimsenin anlamayacağı cümlelerim olsun isterdim. Kimsenin dinlemeyeceği bir kaç söz olmak isterdim. Kimsenin anlamaya gücünün yetmeyeceği şiirlere şairlik etmek isterdim. Kimsenin sözlerine kırılmayacağı birisi olmak isterdim. Kimsenin kararlarına dokunmayacağı bir kız olmak isterdim. Kimsenin kararları yüzünden kınamayacağı bir arkadaş olmak isterdim. Seçimlerim bana ait olsun, beni merak etmesinler isterdim. Kimsenin arayıp sormayacağı bir boşlukta, yok olmak isterdim. Yaşarken kimseye dokunmamak, ama ben gittikten sonra anlaşılmak isterdim. Ben gittikten sonra, her bir adımımın bir anlamı olduğunu kavrasınlar isterdim. Hayatım, hepsine ters olsun isterdim. Hayatım, hepsine ders olsun isterdim. Bunları yalnızca bir an için isterdim. Çünkü o kadar kalabalıklaştım ve kalabalığımı o kadar dağıtamadım ki, tam şimdi yok olmak isterdim. Yalnızlığa aşık ben, bu kalabalığın içinde onlardan birine dönüşüp de yok olmamak dilerdim. Ve size yemin ederim, bunun için direndim.