"Sevgi değildi bu, ilgiydi.
İnsanlar birbirinden sevgiden çok ilgi isterdi.
İnsanlar sevgi değil, ilgi istedikleri için kendini paylaşırdı.
Sevgi değil, ilgi istedikleri için başkalarını paylaşmazdı.
Sevgi değil, ilgi istedikleri için birbirlerini kınarlardı.
Sevgi değil, ilgi istedikleri için överlerdi.
İlgi isteyerek, sevgi arayarak yalar, ilgi isterken ölürlerdi.
Zaten insanlar da sevgiden çok ilgiyi hak ederdi.
Sevgi, devamlıydı ama ilgi geçiciydi.
Sevgi, dokunaklıydı ama ilgi izleyiciydi.
Sevgi, kabul ederdi ama ilgi seçiciydi.
Sevgi, desteklerdi ama ilgi iticiydi.
Sevgi, birlikteydi ama ilgi teklikteydi.
Sevgi, benlikteydi ama ilgi bendeydi.
Sevgi, bir bedendi ama ilgi, geçici bir elbiseydi.
Bu yüzden ilgi, hep sevgiden daha gerçekti çünkü insanoğlu üşengeçti.
Bu yüzden sevgi, ilgiden daha değerliydi çünkü insanoğlu bulunca üşümezdi.
11.05.2026"
Turna'nın Nabzı isimli defterden, bir sayfa. Ne var ki yazıldığı gün gerçek olduğunu kanıtlamak ister gibiydi... Ertesi gün yaşananlar, sevginin güçlü, ilginin ise ne kadar basit olduğunu bana belli etmişti.
Ve hayır, defterdeki hiçbir kelime tek bir anlamı içermedi. Tıpkı buradaki "kınama" ya da "paylaşma" kelimeleri gibi.