(En alt paragrafta kitap hakkındaki düşüncelerim var.)
Tam 15 günde tedavi edilip yasalara saygı duyan, terbiyeli, efendi bir yurttaş olarak ülkeye yeniden kazandırılan Alex... En azından devlet öyle düşünüyor. Peki Alex buralara nasıl geldi?? Bir kış gecesi Alex ve arkadaşları bir insanın içmemesi gereken bir içecek içip, insanları dövüp, genç kızlara tec@vüz edip, hırsızlık yaparak gecelerini bitiriyor ertesi sabah okula gidiyorlardı. Ancak hikayenin başladığı gün Alex o gün okula gitmedi ve akşam arkadaşları ile tekrar gece yarısı işlerine devam etti. Bir eve girdiler ve o evin sahibi olan kadın öldü, arkadaşları Alex'i orada bırakıp kaçtılar ve bütün suç Alex'in üstüne kaldı. Polisler geldi, Alex cezaya çarptırıldı ve hapise girdi. Aradan iki yıl geçti. Alex zamanını bir kilise de İncil okuyup, plak dinleyip, rahiple konuşarak geçiriyordu. Bir gün rahibe çıkmanın kolay bir yolu olduğunu gardiyanlardan duyduğunu söyledi. Gardiyanlar bir projeden bahsediyorlardı. Kısa bir süre sonra rahibin önerisine gerek kalmadan Alex hücre arkadaşını *ldürdü. Bunun üzerine birkaç bakan gelip Alex'in çıkabileceğini ancak bir projeyi kabule derse olacağını söyledi, tabiki Alex de bunu kabul etti ve Alex'in 15 günlük işk*nce dolu günleri başlamış oldu. Alex proje içerisindeyken sabahları kalkıp kahvaltısını yapıyor, Alex'e iğne vuruluyor, daha sonra bir odaya götürülüp kafası dahil bütün vücudu kelepçeleniyordu. Bu odada Alex'e "kötü" davranışları gösteren filmler izletiyordu. Alex bunları izlerken vücudunda ağrılar oluşuyordu. 15 günün sonunda artık çıkabilmişti ama ona yapılan bu işkencelerden dolayı ne kendini koruyabilme gücü kalmıştı ne de bile isteye "kötülük" yapabilecek bir vücudu. Birkaç gün sonra ailesinin evinden kovuldu, bir kütüphane de ölmek istediği kararını aldı ancak