Beyza

Beyza
Geçmişin, saatlerin ve günlerin ve haftaların ve on yılların, kül kadar ağırlığı vardır; gelecek zamansa, isterse sonsuza dek sürsün, daima saniye saniye yaşanır.
Hukuk
23 Ekim
128 okur puanı
Temmuz 2022 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Özgürlük, Eşitlik, Kardeşlik ya da Ölüm!
8/10
·508 syf.··
Beğendi
·
2024 11. kitabı
Bu başyapıt niteliğindeki eseri nasıl anlatsam, nerden başlasam bilemediğimden, naçizane kısaca bir değerlendirme yapıp, eseri okuyarak hissetmenizi şiddetle tavsiye ederek başlamak istiyorum. Bu nedenle kitabın özetinden ziyade hissettirdigi duygulardan bahsedeceğim. Adından da anlaşılacağı üzere kitap "iki şehir" yani İngiltere ve Fransa arasında geçiyor. Çok etkili betimlemelerle dolu bir anlatıma sahip olduğundan, sayfalar ilerledikçe o dönemin şartları çok iyi anlaşılıyor ve adeta bir filmin içindeymiş gibi gözünüzde İngiltere ve Fransa sokaklarını resmedebiliyorsunuz. Kitabı okuduktan sonra, tarihten Fransız devrimi diye bildiğimiz olay; zihnimizde sadece tarihi bir olgu olmaktan çıkacak ve adaletsizlik, sefalet, haksızlık, ayrımcılık, baskı, ve zorbalığın hüküm sürdüğü, toplumsal çürümeyi bize en hüzünlü tarafıyla hatırlatacaktır. O dönemde bu kötülükler toplumda fazlasıyla yaygındır. Kitapta aristokrat kesimi diye bahsedilen üst tabaka insanlar arasında, diğerleri hep görmezden gelinmiş, umursanmamış ve bu durum da devrimin başlangıcına neden olmuş, haksızlık, zulüm ve zenginliğin de sonunu hazırlamıştır. Bu adına yaşamak denen ama bir köşede ölümünü bekleyen insan topluluğu bu halin böyle sürüp gitmesinden bezer ve onların deyimiyle "özgürlük, eşitlik, kardeşlik ya da ölüm!" sloganıyla başkaldırırlar. Fakat zulmü yine zulümle, ve intikam hırsıyla çözmeye çalıştıklarından, daha büyük felaketlere ve  acımasızlıklara sebep olmuşlar, çareyi aradıkları "küçük azize" Giyotinle kelle sayma yarışına girmişlerdir. Kitapta anlatılan aile, baba ve kız ilişkisi, özellikle fedakarlık duyguları çok sıcak ve okurken özümsenebilecek karakterlerle aktarılmış. Dikkatimi çeken hususlardan biri de kitapta devrimciler hariç nerdeyse hiç kötü, bir şeylere köstek olmaya çalışan,
2024 Okuma Raporları
İki Şehrin HikâyesiCharles Dickens · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202076,6bin okunma
Tahir Aksoy isimli okura yanıt verildi
Beyza
Çok teşekkür ederim. Bu güzel eseri okuma sıranıza almanıza vesile olduğum için çok sevindim. Okuduktan sonra da yorumlarınızı bizimle paylaşın lütfen. Tavsiyenizi dikkate alacağım, en yakın zamanda bahsettiğiniz eseri okumak isterim. ☺️ İyi okumalarr
Özgürlük, Eşitlik, Kardeşlik ya da Ölüm!
8/10
·508 syf.··
Beğendi
·
2024 11. kitabı
Bu başyapıt niteliğindeki eseri nasıl anlatsam, nerden başlasam bilemediğimden, naçizane kısaca bir değerlendirme yapıp, eseri okuyarak hissetmenizi şiddetle tavsiye ederek başlamak istiyorum. Bu nedenle kitabın özetinden ziyade hissettirdigi duygulardan bahsedeceğim. Adından da anlaşılacağı üzere kitap "iki şehir" yani İngiltere ve Fransa arasında geçiyor. Çok etkili betimlemelerle dolu bir anlatıma sahip olduğundan, sayfalar ilerledikçe o dönemin şartları çok iyi anlaşılıyor ve adeta bir filmin içindeymiş gibi gözünüzde İngiltere ve Fransa sokaklarını resmedebiliyorsunuz. Kitabı okuduktan sonra, tarihten Fransız devrimi diye bildiğimiz olay; zihnimizde sadece tarihi bir olgu olmaktan çıkacak ve adaletsizlik, sefalet, haksızlık, ayrımcılık, baskı, ve zorbalığın hüküm sürdüğü, toplumsal çürümeyi bize en hüzünlü tarafıyla hatırlatacaktır. O dönemde bu kötülükler toplumda fazlasıyla yaygındır. Kitapta aristokrat kesimi diye bahsedilen üst tabaka insanlar arasında, diğerleri hep görmezden gelinmiş, umursanmamış ve bu durum da devrimin başlangıcına neden olmuş, haksızlık, zulüm ve zenginliğin de sonunu hazırlamıştır. Bu adına yaşamak denen ama bir köşede ölümünü bekleyen insan topluluğu bu halin böyle sürüp gitmesinden bezer ve onların deyimiyle "özgürlük, eşitlik, kardeşlik ya da ölüm!" sloganıyla başkaldırırlar. Fakat zulmü yine zulümle, ve intikam hırsıyla çözmeye çalıştıklarından, daha büyük felaketlere ve  acımasızlıklara sebep olmuşlar, çareyi aradıkları "küçük azize" Giyotinle kelle sayma yarışına girmişlerdir. Kitapta anlatılan aile, baba ve kız ilişkisi, özellikle fedakarlık duyguları çok sıcak ve okurken özümsenebilecek karakterlerle aktarılmış. Dikkatimi çeken hususlardan biri de kitapta devrimciler hariç nerdeyse hiç kötü, bir şeylere köstek olmaya çalışan,
2024 Okuma Raporları
İki Şehrin HikâyesiCharles Dickens · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202076,6bin okunma
Ahmet Öztürk isimli okura yanıt verildi
Beyza
Öncelikle güzel yorumlarınız ve değerli fikirleriniz için çok teşekkür ederim. Her okuyucunun farklı noktalara ve kavramlara vurgu yapabilmesi, bunları diğer okurlarla paylaşabilmesi çok güzel. Dediğiniz gibi, kitabın bakış açısını her okuyucu kendi gözünden yakalayıp yorumluyor. Bu farklılık da kişinin, önceki okumalarından, belki de hayata bakışından temelleniyor. Sanırım kitaptan bana geçen duygudan dolayı, "kötü" diye nitelendirebileceğimiz karakterler, kötülüğün en uç noktasında ve merhamet yoksunu olarak davransa da, iyi karakterlerin bıraktığı gülümseme ve sıcaklığın ötesine geçemedi. Yazarın diğer kitaplarını da okuyup birleştirici ve güçlü bağı hissetmeye çalışacağım. ☺️ İyi okumalarrr
8/10
·416 syf.··
Beğendi
·
2024 9. kitabı
·
25 günde okudu
·
Okunma: 13 Mart 2024 00:01
Değeri yeterince bilinememiş yazarlarımızdan Peyami Safa. Yalnızız kitabı, Türk edebiyatının en özgün ve polisiye, aşk, korku, şüphecilik, çelişki, ruh-beden çatışması konularına bu denli tahliller ile yer veren, nadide eserlerinden biri. Roman daha ilk sayfalardan itibaren şüpheler ve tereddütler ile başlayıp, sonuna kadar da bu şekilde devam ediyor. Hatta cevabını bilemeyeceğimiz büyük bir şüphe içinde sona eriyor. Zaten olayların çözümlenmesini bekleyerek değil, bu sürecin içinde kalarak ve karakterlerin iç dünyasına odaklanmış şekilde sayfaları çeviriyorsunuz. Kitap ilk olarak Samim'in ablası Mefharet ve kardeşi Besim'in içine düşen bir şüphe ile, çok da kabul edilebilir olmayan bir konuyu ele alarak başlıyor. Bu durum, bir Peyami Safa kitabinda sizi şaşırtabilir. Lakin kitabın içine girdikçe, psiko-analizleri anlamaya çalıştıkça her şey yerine oturuyor. Her bir karakter üzerine uzun uzun şeyler yazılabilir ancak okuyarak üstüne düşünüldüğünde daha anlamlı olacağından bu nitelendirmeleri size bırakıyorum. Ancak kısaca Samim ve Meral'den bahsetmek isterim. Samim, oldukça zeki, analiz yetenekleri ile öne çıkan ve polisiye kitaplarındaki dedektifleri aratmayan şekilde olay çözümleme kapasitesine sahip bir karakter. Aynı zamanda hayalperest ve duygularını farklı bir boyuta taşıyarak görmek istediği yer olan "Simeranya"nın kurucusu. Fakat hayalini kurduğu bu gerçeküstü ve mükemmeliyetin normalleştiği Simeranya, Samim'in gerçek hayatından bir hayli uzak. Bu durum yine karakterin ruh ve beden çatışmasını gözler önüne seriyor. Simeranya motifi ile herkese hitap eden kaliteli bir dünya yaratılmakta; ayrıca aşk, sağlık ve modaya kadar daha birçok konuda yazarın çözüm önerileri aktarılmaktadır. Kısaca Meral karakterine de değinecek olursam, tam bir melankoli ve dram
2024 Okuma Raporları
YalnızızPeyami Safa · Ötüken Neşriyat · 202227,3bin okunma
RhnD isimli okura yanıt verildi
Beyza
Kesinlikle öyle. Değerli fikirlerinizi paylaştığınız için teşekkürler 😊
"Hayranlık mağlup olmuş bir kıskançlıktır."
Sayfa 278 - Ötüken yayınları·Kitabı okudu
Alıntı
Beyza
🙏🙏