Kitabı üniversite yıllarımda okumuştum. Kitap sonu hiç gelmeyecek durumları ele almaktadır. İktidar eleştirisi, ideolojik göndermeler, vs. Orwell’ı bu kitap ile tanıdım. Kitap fabl özelliği taşımaktadır alaycı bir dil ile anlatılmak isteneler, çok net bir şekilde göz önüne çıkmaktadır.
Kitap bir deneme ve seyahatname özelliğini oldukça aşmış adeta şehirlerin kültürünü yaşatan bir ansiklopedi niteliğinde. Kitap ; roman, tarih ve sosyoloji sentezi niteliğinde.