Dağınık bir oda düşünün. Oda kendi kendine dağılmaz. Siz, içinde yaşayan kişi, dağıtırsınız. 'Dağınık bir oda dağınık bir zihne eşittir,' diye bir atasözü vardır. Ben olaya bu şekilde bakıyorum. Oda dağınıklığının nedeni fiziksellikten çok daha fazlasıdır. Dağınıklığın görünen yüzü, dikkatimizi dağıtarak düzensizliğin asıl kaynağını görmemizi engeller. Dağıtma eylemi dikkatimizi meselenin özünden uzaklaştıran, tam anlamıyla içgüdüsel bir reflekstir.