There's a bluebird in my heart that wants to get out but I’m too tough for him,
I say, stay in there, I’m not going to let anybody see you
there’s a bluebird in my heart that wants to get out but I pour whiskey on him and inhale
cigarette smoke and the whores and the bartenders and the grocery clerks never know that he’s in there.
there’s a bluebird in my hear that wants to get out but I’m too tough for him,
I say,stay down, do you want to mess me up?
you want to screw up the works?
you want to blow my books sales in Europe?
there’s a bluebird in my heart that
wants to get out but I’m too clever, I only let him out at night sometimes
when everybody’s asleep.
I say, I know that you’re in there, so don’t be
sad then I put him back, but he’s singing a little in there, I haven’t quite let hım die
and we sleep together like that with our secret pact and it’s nice enough to
make a man
weep, but I don’t
weep, do you?
Kanaatimce klasiğin kendisini okumak, onun etrafındaki habitatı tüketmeye çalışmaktan çok daha verimlidir. Zira daha kısa sürede, konjonktürden daha az etkilenilmiş daha güvenilir bilgi sağlama potansiyelini haizdir
Unutmamak gerekir ki:
İnsanların çok az bir kısmı okur.
Okuyanların çok az bir kısmı ciddi eserler okumuştur. Bunların çok azı gerçekten planlar yaparak, yoğun ve istikrarlı çalışarak fazla sayıda ciddi eser okumuştur. Bunların da az bir kısmı önündeki ciddi eseri tenkit ederek analitik okuma yapabilecek donanım ve cesarete sahiptir. Dişe dokunur tenkitler üre tebilenlerin çok azı orijinal eserler telif edebilir. Bu sebeple gerçekten Cemil Meriç'in veciz şekilde ifade ettiği gibi "Her yüzyılda birkaç kişi düşünür, diğerleri ise onların düşündüğünü düşünür."