Bazı kitaplar vardır ya, insan dokunmaya kıyamaz, kokusu bile farklıdır. Usta yazar Reşat Nuri Güntekin'in kaleme almış olduğu bu nadide eser Çalıkuşu da tam olarak bu kabilden kitaptır. Öyle bir kitap ki, okudukça merak uyandırıyor; "çabuk bitsin de ne olacağını bileyim", hem de o kadar güzel ve naif ki; "hiç bitmese" dedirtiyor. Roman bildiğiniz edebiyat kokuyor. Dediğim gibi nadide bir eser.
İlk olarak romanın kurgusu çok iyi. Eseri, Feride'nin kendi dilinden: yazmış olduğu günlüğünden okuyoruz. İş böyle olunca da, kendinizi Feride'nin yanı başında hissetmemek mümkün değil. Karşılaştığı zor anlarda ona el uzatmak, onu şefkatinizle boğmak istiyorsunuz.
İkincisi, hani olur ya, bir arkadaşınız üstü örtülü birinden bahseder, amma kati suretde ondan hoşlandığını söylemez, bunu belli etmemeye çalışır ancak siz gerçeğin farkındasınızdır. Bu güzelim kitapta da durum aynı. Feride'nin aşkını, siz, o söylemeden anlıyor, duyuyorsunuz. Okurken kendime sordum da, gerçekten böyle güzel ve saf sevgi var mıdır?
Üçüncüsü, eserdeki duygunun okura geçişi tam anlamıyla şaheser. Her bir duyguyu iliklerinizde hissettiriyor. Okurken beni heyecanlandıran, elimden hiç bırakmak istemediğim az sayıda kitaplardan biri.
Son olarak, eserdeki her bir karakter özenle düşünülmüş, özenle yazılmış. Her karakter kendince farklı. Ayrıca, okurken, Anadolu'daki yaşamı bir kerede içinize çekiyorsunuz.
Kısası, bu bir kadının kendi ayakları üstünde durma romanıdır. Kendi hayallerinin peşinden gitme, her ne olursa olsun umudunu kaybetmeme romanıdır. Her şeyden önemlisi, hayata kısa ancak derin bir bakış atma, kendine tutunma, insanı anlama ve hayatı anlamlandırma romanıdır.
Yaşamak yaşamasını bilene, güzel sevilmek de sevilene güzel. Ne demiş şair: "Hayat sevince güzel". Sadece şahısları değil, hayatın ta kendisini,
Bazı kitaplar vardır ya, insan dokunmaya kıyamaz, kokusu bile farklıdır. Usta yazar Reşat Nuri Güntekin'in kaleme almış olduğu bu nadide eser Çalıkuşu da tam olarak bu kabilden kitaptır. Öyle bir kitap ki, okudukça merak uyandırıyor; "çabuk bitsin de ne olacağını bileyim", hem de o kadar güzel ve naif ki; "hiç bitmese" dedirtiyor. Roman bildiğiniz edebiyat kokuyor. Dediğim gibi nadide bir eser.
İlk olarak romanın kurgusu çok iyi. Eseri, Feride'nin kendi dilinden: yazmış olduğu günlüğünden okuyoruz. İş böyle olunca da, kendinizi Feride'nin yanı başında hissetmemek mümkün değil. Karşılaştığı zor anlarda ona el uzatmak, onu şefkatinizle boğmak istiyorsunuz.
İkincisi, hani olur ya, bir arkadaşınız üstü örtülü birinden bahseder, amma kati suretde ondan hoşlandığını söylemez, bunu belli etmemeye çalışır ancak siz gerçeğin farkındasınızdır. Bu güzelim kitapta da durum aynı. Feride'nin aşkını, siz, o söylemeden anlıyor, duyuyorsunuz. Okurken kendime sordum da, gerçekten böyle güzel ve saf sevgi var mıdır?
Üçüncüsü, eserdeki duygunun okura geçişi tam anlamıyla şaheser. Her bir duyguyu iliklerinizde hissettiriyor. Okurken beni heyecanlandıran, elimden hiç bırakmak istemediğim az sayıda kitaplardan biri.
Son olarak, eserdeki her bir karakter özenle düşünülmüş, özenle yazılmış. Her karakter kendince farklı. Ayrıca, okurken, Anadolu'daki yaşamı bir kerede içinize çekiyorsunuz.
Kısası, bu bir kadının kendi ayakları üstünde durma romanıdır. Kendi hayallerinin peşinden gitme, her ne olursa olsun umudunu kaybetmeme romanıdır. Her şeyden önemlisi, hayata kısa ancak derin bir bakış atma, kendine tutunma, insanı anlama ve hayatı anlamlandırma romanıdır.
Yaşamak yaşamasını bilene, güzel sevilmek de sevilene güzel. Ne demiş şair: "Hayat sevince güzel". Sadece şahısları değil, hayatın ta kendisini,
Merhaba sanatseverler!🎨 Bugün çizimlerime bakarken, daha önce çok severek çizdiğim Ulu Önder MustafaKemalAtatürk'ün portresini aralarında gördüm. Eğitim, kültür, kadın hakları, demokrasi, laiklik gibi değerlere vurgu yaparak, Türkiye'yi çağdaş bir devlet olarak şekillendirdi. Atatürk'ün düşünceleri, bugün hala Türk toplumunda etkisini sürdüren önemli bir mirastır.
Çizimlerimde Atatürk'ün portresini görmek, onun değerlerine olan saygımı ve hayranlığımı bir kez daha hatırlattı. Atatürk'ün vizyonu bugün bile sanatçılar için ilham kaynağı olmaya devam ediyor. Onun eşsiz liderlik ve devrimci yaklaşımı, Türk sanatının ve kültürünün gelişimine katkıda bulunmuş ve sanat dünyasında derin bir etki yaratmıştır. Atatürk'ün portresi, benim için sadece bir çizim değil, aynı zamanda bir simgedir; Türk tarihinin önemli bir figürünü ve ileri görüşlü bir lideri temsil eder.
Umarım beğenirsiniz! 😊🎨🖌️