Bencepsikolojik

Bencepsikolojik
@Biresraaa
İşin Aslı
Basitçe açıklayacağım. Filistin 1900'lü yıllarda Hıristiyan, Yahudi ve Müslümanların ortak yaşadığı bir alandı. Hıristiyanlar ve Yahudiler oldukça azınlıktı. Nazi zulmünden kaçan Yahudiler, 1947'de Filistin'de yaşayan akrabalarının yanına gitti. Bir yıl sonra sokak savaşları, eylemler olmaya başladı. İsrail işgalci Yahudileri belli bir alana toplayarak devletini ilan etti. İngiltere ve Amerika maddi desteği sağladı. Ama bu aşamadan sonra Filistinli halkın olduğu mahallerde çatışmalar, baskılar arttı. Filistinli halkın bazıları evini terk edip toplanma kamplarının olduğu alanlara gittiler. Çünkü kamplara Yahudiler karışmıyordu. İsrail "Terk edilmiş araziler kanununu" çıkarttı. Bu kanuna göre Filistinlilerin boş bıraktığı evlere, arazilere el koymaya başladı. İşgalci Yahudileri o evlere yerleştirdi. Kamplara giden Filistinliler o günden sonra evlerine bir daha dönemedi. "Ama efendim Filistinliler topraklarını sattı" diyorlar ya... Peki öyleyse Şimdi İsrail o satılan evlerin satış sözleşmelerini veya tapularını göstersin. Hayır. Bir tane satın alınmış tapu gösteremezler. Birde şöyle düşünün, topraklarını yüksek fiyata satan Filistinliler neden hala su, elektrik olmayan çadırlardan oluşan kamplarda yaşıyor? Yüksek fiyata arazisini satan adam daha konforlu bir hayat yaşıyor olmaz mıydı? (Bu arada zulme dayanmayan bir gurup Filistinli evlerini sattı. (Sekiz ailedir bunlar) Ama bu gurup binde 9 oranında bir guruptur. Onlar arazisini sattı diye Filistinli halk tarafından dışlandılar ve ülkeyi terk ettiler. Bu sekiz ailenin sattığı toprak tapusunun haricinde İsrail'in başka aldığı tapulu arazi yoktur) 1961'e gelindiğinde İsrail bu defa ev ve toprak vergisi kanunu çıkarttı.
Filistin'e ses ol
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Furuğ Ferruhzad
Yaşam belki uzun bir caddedir, her gün filesiyle bir kadının geçtiği, yaşam belki bir urgandır, bir adamın daldan kendini astığı,...
1K
Enlerden..
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür ve bir orman gibi kardeşçesine"
1000k
"Dünya değişti ve biz kaybettik"
1000k
Tüm varlığımın o gözlerin derinliklerinde yok olduğunu hissettim.
1000k