1)Madem Allah istemese yaprak kımıldamazdı, evveliyatı ve geleceği bilen oydu, biz her şeyimizle ona aittik. Neden böylesine bir dünyada var olmak zorunda kalıp, üstüne diğer Dünya'da da yapmak zorunda kaldığımız, bizim dışımızda, elimizde olmayan şeyler için acı çekecektik.
Her birimiz ruhumuzun olaylarını ve davranışlarını, birbirimize anlatacakmışız gibi, inceleyip yazıya döksün. Emin olunuz ki, ayıp olmasın diye herkes günah işlemekten ve başkasına karşı kötü niyet beslemekten vazgeçecektir.
Şüphesiz iman edenlerle, yahudilere, hıristyanlara ve sabiilerden Allah'a ve ahiret gününe iman edenler ve salih amel işleyenler var ya, işte onlar için rableri katında mükafatlar vardır.