Bilal

Yeni bir idol edindim :)
10/10
·296 syf.··
2024 14. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 11 Şubat 2024 20:05
Kitap biter bitmez hemen bir inceleme yazmak istedim. Çünkü içimde Doğan Hoca’ya karşı derin bir sevgi ve saygı taşmaktaydım. Onu herkes tanımalı, okumayanlar kitaplarını okumalı, izlemeyenler videolarını izlemeli diye düşündüm. Bir insan, başkasına sadece insan olduğu için değer verebilir mi? Bir insanın tek derdi ülkesindeki insanların sağlıklı ve mutlu bireyler olması olabilir mi? Ya da bu uğurda gece gündüz bıkmadan usanmadan çalışabilir mi? Söz konusu Doğan Cüceloğlu ise cevap her zaman evettir. Kitap sevgili Doğan Hoca’nın hayatına dokunduğu insanların anlattığı anılardan ve ona dair paylaştıkları duygulardan oluşmakta. Okurken, keşke ben de onu tanısaydım ve yüz yüze sohbet edebilseydim diye defalarca aklımdan geçirdim. Kitap bitti ve ben de yeni bir idol kazandım. İnsanlarla konuşurken ‘Acaba Doğan hoca olsa burada nasıl davranırdı?’ diye geçirmeden edemiyorum. Umarım onun bizzat yaşayarak örnek olduğu gibi, CANa dokunarak yaşamayı ben de başarabilirim. Lütfen bu kitabı ve Doğan Hoca’nın diğer kitaplarını okuyun, okutun. Herkese kitap dolu, bol okumalı günler dilerim..
Hayata Dair
İyi kiYıldız Hacıevliyagil Cüceloğlu · Kronik Kitap · 2022231 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
10/10
·104 syf.··
2024 2. kitabı
Kitap bittiği gibi ilk yaptığım şey gökyüzünü izlemek oldu. Ne büyük özgürlük ama.. O an hiç tutsak olmamış bir insan olarak, özgürlüğün benim için ne kadar sıradan, hatta farkına bile varmadığım bir şey olduğunu hatırladım. Oysa tutsak insanlar için çok büyük bir ödül öyle değil mi? Kitabın baş kahramanı “Barış”, annesinin suçu yüzünden hapis hayatı yaşayan bir çocuk. Barış bende yıllar önce okuduğum ve yine içini burkan başka bir çocuğu hatırlattı, Zeze’yi.. Şeker Portakalı’nda da olduğu gibi, bu kitapta da yer yer boğazım düğümlendi. Hem gülümsediğim hem hüzünlendiğim çok an yaşadım. Halkını sevdiği için, fikirlerini ifade ettiği için, kitap okuduğu için, zalime boyun eğmediği için vb nedenlerle hapis yatan kadınların içinde hayatı anlamaya ve tanımaya çalışan Barış, sorduğu sorularla çocuk kalbinin masumiyetini gösterirken, biz büyüklere de daha önce düşünmediğimiz şeyleri düşünme fırsatı sunuyor. Kitabın filmi de var bildiğim kadarıyla. Kitabı kadar etki bırakır mı bilmiyorum ama ilk fırsatta onu da izlemek istiyorum. Duygu yüklü cümleleri, sade dili ve anlatımıyla, kitabı okuduğunuz zaman diliminde kendinizi o koğuşta, o avluda hissedeceksiniz. Okumanızı tavsiye ediyorum. Hiç bir uçurtmanın vurulmak zorunda kalmadığı günlere kavuşmak ümidiyle, iyi okumalar…
Uçurtmayı VurmasınlarFeride Çiçekoğlu · Can Yayınları · 202417,3bin okunma
Puan vermedi·200 syf.··
2023 16. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 16 Mayıs 2023 17:49
Sevmek.. Ne güzel bir kelime, herkesin de dilinde.. Peki ya gerçekten seviyor muyuz yoksa sevgi zannettiğimiz şey sanrıdan mı ibaret? Ya da sevgimiz koşullara mı bağlı? Kitabı okurken bu soruları çokça geçirdim aklımdan. Sevgili Erich Fromm sevmenin aslında ne kadar derin bir erdem olduğunu anlatıyor kitabında. Nasıl ki bir sanat eseri içten gelerek, emek harcanarak ortaya çıkıyor; yazarımıza göre sevmek eylemi de aynı ölçüde kutsal, değerli ve sabırla inşa edilmekte. Bence çokta haklı.. Erich Fromm ile ilk kez bu kitap ile tanışan bir okur olarak, yazarın düşünce dünyasından çok etkilendim. Aslında günümüzde sevmek derdinde olmadığımızla, her şey gibi sevgiyi de tükettiğimizle ve sevgiye ne kadar yüzeysel baktığımızla yüzleştim de diyebilirim. Özetle okumanızı tavsiye ederim. Altını çizeceğiniz bolca cümle bulacaksınız. Madem ki sevmek bir sanat, umarım karşınıza sanatsever, daha doğrusu sanattan anlayan insanlar çıkar :) Keyifli ve anlamlı okumalar dilerim...
Hayata Dair
Sevme SanatıErich Fromm · Say Yayınları · 20207,9bin okunma
Puan vermedi·184 syf.··
2023 12. kitabı
·
29 günde okudu
·
Okunma: 05 Mayıs 2023 10:32
Merhabalar, herkese bol okumalı günler dilerim.. Tavsiye üzerine aldığımı ve neden tavsiye edildiğini daha ilk sayfalarda anladığım bir kitap oldu. Kendini bulma yolculuğuna çıkan ve bu yolda bazen çok zorlanan, bazen ise çok hızlı yol alan bir insan olarak kitabın bana kattığı çok şey oldu. Kitaba gelince; yer yer ''Bunu ben de yaşamıştım'' dediğim; yer yer ''Ne kadar uçuk travmatik aileler varmış'' dediğim çok sayıda vaka yer alıyor kitapta.. Kurban/ Kurtarıcı/Zorba rolleri nedir, aralarında nasıl bir döngü var ve insan hayatını nasıl etkiliyor bunu çok net şekilde görmenizi sağlıyor. Kitabı olurken bazı örneklerden sonra kitabı kapatıp, kendinizi ve çevrenizdeki insanları sorguladığınız anlar yaşamanız çok muhtemel. Farkındalığı kesinlikle artıran bir kitap; fakat kurban üçgeninden çıkmayı istiyorsanız bu kitap size yeterli olmayacaktır. Bu noktada bir psikoloğa başvurmanızı öneririm :) Yazarın dili oldukça sade, baskı kalitesi başarılı. Bazı sayfalarda şemaların bulunması konunun anlaşılmasını artırmakta. Özetlemek gerekirse, bu kitabı okuyun. İnsana yardım eden, size omuz veren ve yalnız olmadığınızı hissettiren bir kitap.
Psikoloji
Kurban Tuzağından KurtulmakDiane Zimberoff · C Planı · 20171,409 okunma
Puan vermedi·216 syf.··
2022 16. kitabı
Evrende her şey zıttıyla bilinir, zıttı ile anlam kazanır derler. Yapılma yıkılmadadır. Topluluk dağınıklıkta, düzeltme kırılmada.. Beyhan Budak da kitabında aynı zıtlığın insan ruhunda da olduğundan bahsediyor. Sağlıklı ben ve sağlıksız ben.. Sağlıksız ben ‘yapamazsın, başaramazsın, sevemezsin, sevilemezsin’ derken; sağlıklı olan ise tam tersini telkin ediyor insana. Ben de kitabı okuduğumdan beri kendime şu soruyu soruyorum; Bilal sen en çok sağlıklı Bilal’le mi yoksa sağlıksız Bilal’le mi vakit geçiriyorsun? Arkadaşlarını, dostlarını özenle seçen sen; aynı seçimi, en çok vakit geçirdiği kendin için de yapıyor musun? İşte kitap da tam burada yani sağlıklı ben’in sesini nasıl açarız bize onu aktarıyor, unuttuğumuz şeyleri hatırlamamızı sağlıyor. Kitap içerik olarak 5 bölümden oluşmakta, özetlemek gerekirse; yazar 1. Bölümde kendimizi check etmemizi sağlıyor. Sorunlarımızın kaynağı nedir onları aktarıyor. Ardından çevremizdeki insanlara odaklanıyor. Çevremizi nasıl şekillendirmeliyiz, doğru olan yapı nasıldır bize onları aktarıyor. 3. Bölümde ise her şeyin istediğimiz gibi ya da mükemmel olmasının imkansız olduğundan, bazı şeyleri olduğu gibi kabul etmemiz gerektiğinden bahsediyor. Ardından kendimizi yeniden keşfetmemiz ve inşaa etmemiz için neler yapmalıyız ipuçları veriyor. 5. Ve son bölümde ise tüm bu verilen ışığında nasıl değişim sağlarız bize onu anlatıyor. Kişisel gelişim kitaplarına çok rağbet etmeyen bir insan olarak, bu kitabı tam olarak kişisel gelişim kitabı olarak değerlendirmiyorum. Kitap daha çok terapi havasında ve iki kişi karşılıklı sohbet ediyor gibi kaleme alınmış. Ek olarak kyazar anlattığı konuları, danışanlarının hikayeleri ve bazı benzetmeler ile (ejderha, kilitli kapı, birleşik kap vb.) destekliyor. Bu üslup ise konuların daha sağlıklı ve
Kendine İyi Davran Güzel İnsanBeyhan Budak · Destek Yayınları · 201912,9bin okunma