Çok şaşkınım. Bu kitabı okumak konusunda bazı önyargılarım vardı. Belki de bu önyargılarım yüzünden bunca zaman okumayı erteledim. Çünkü bu kitapta olaylardan değil de daha çok ideolojik, bürokrasi ile ilgili şeylerden bahsedecek sanıyordum. Distopya falan anlatır sanıyordum ama hiç de öyle olmadı kitabın adında olduğu gibi basbayağı insanların hayvanlar tarafından kovulduğu ve sadece hayvanların yaşadığı bir hayvan çiftliği anlatılıyordu. Kitap çabucak bitebilecek bir kitap dili gayet anlaşılır. Hikayesi güzel mesajlar veren, biz insanların insanlığını sorgulatan türden bir kitap. Çok beğendim. Okunmasını şiddetle tavsiye ederim. Okuyacaklara şimdiden keyifli okumalar:)