"Kendi değerimizdekilerin ya da kendindimizden üstün olanların pisliğini neden pislik saymıyoruz? Biz ancak kendimizden aşağı gördüklerimizin pisliklerinden iğreniyoruz. Bizim pislik anlayışımız, biraz şey... Yani biraz daha pis."
"Halk, deyip geçiyoruz. Halk, dediğimiz şey, sanki kalıptan çıkıyormuş gibi.. Halkları meydana getiren kişilerin ruhlarındaki ayrıntıları tanımak lazım.."
"Güzel günlerim vardı yağmurlarla ıslanan,
O doğduğum diyarda, o kuru ıssız yerde,
Petrol değil masaldı lâmbalarında yanan
Neş'elerim geride kaldı eski günlerde..."