-Bana hürriyeti tarif edebilir misin?
+Ederim. Başkaları için istediğimiz nimet.
-Ya kendin, kendin ne oluyorsun?
+Onu başkaları için istemekle ben de nefsime karşı hür oluyorum.
“Tamamen öngörülemeyen ve mantıksız bir şey yaptığımızda kaderimizi değiştirebiliriz. Kadere çalım atmanın tek yolu bu” diyordu filmdeki genç adam. Düpedüz yanılıyor. Bugüne kadar yaptığım mantıksızlıkların haddi hesabı yok, yine de gölgem gibi peşimden geldiğini biliyorum kaderimin. Maharet çalımı atmakta değil, razı gelmekte. İnsan koca bir acizlikten ibaret. Bu kadar.