Yalnızlığımın çevremde konuşacak arkadaşım olup olmaması ile ilgili olduğunu sanırdım; çevremde bir sürü insan varken iliklerime kadar yalnız hissettiğimi görünceye dek. Hayatımda kendim olarak var olmam gerektiğini anlamak acı günlerin sonunda keşfettiğim değerli bir kazanım oldu.
Içinde büyüdüğüm ortamda başarımın diğerleri ile kıyaslanarak belirlendiğini öğrenmiştim. Başarının sonuçta değil, süreçte yaşandığını anlayıncaya kadar uzun süre acı çektim.
Yazarin ilk kitabiydi benim icin. Kitaplari ikiye ayiririm : eğlenicek ve ögrenilecek diye... bu roman eglenirken azicikta olsa birkac tarihsel bilgiyi de katiyor size. Az karakter, az konu, fazla detaylarla bogmayan , acik ve anlasilir bir dile sahip guzel bi romandi. Kendi yakin tarihimizi soyle bir uzaktan da olsa birazcik tecrube etmemizi, o zamana gidip yasananlara bir tanik olmayi ve kendi vicdanimizin terazisinde tartmayi bize sunuyor. Neyse uzatmayalim, okumaya devam...