Ah! Hiçbir şey yapmamam tembelliğimden olsaydı keşke. Tanrım! Kendime ne büyük bir saygım olurdu o zaman. Tembellik de olsa, kuşku duymadığım belirli bir özelliğim olduğu için ne çok saygı duyardım kendime!
İnlemesinin ona bir yararı olmayacağını bilmektedir; kendini de, başkalarını da boşuna hırpalandığını, rahatsız ettiğini, herkesten iyi bilir; hatta çevresindeki insanların, bütün ailesinin, onun inlemesinden bıktığını, tiksindiğini, ona hiç mi hiç inanmadıklarını, amacının numara, şımarıklık yapmak olduğunun farkında olduklarını da bilir. Ona zevkin en büyüğünü de bütün bunları bilmek, düştüğü bu yüz kızartıcı durum verir.