Sahibinin en mahrem dostu olan, bileğinde nabzının atışına arkadaşlık eden, göğsünün üstünde bütün heyecanlarını paylaşan, hülâsa onun hararetiyle ısınan ve onun uzviyetinde benimseyen, yahut masasının üstünde, gün dediğimiz zaman bütününü onunla beraber bütün olup bitkisi ile yaşayan saat, ister istemez sahibine temessül eder onun gibi yaşama ve düşünmeye alışır.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Öteden beri Cenab-ı Hakk'ın insanlara bu hayatı yazmak için değil, iyi kötü yaşamak için bahşettiğine inananlardanım. Zaten yazılmış şekli mevcuttur. Nezd-i İlahî'deki nüshasından, kaderimizden bahsediyorum.
Yalnızlık...
Hepimizin kaçınılmaz sonu, bu kitapta öylesine yoğun hissediliyor ki; acıma duygusu ile okuyorsunuz satırları. Santiago'ya değil, kendinize acıyorsunuz aslında. Gelecekteki ya da şimdiki, yalnız benliğinize acıyorsunuz.
Ayrıca çoğumuz, Santiago'nun genç dostu gibi birine sahip olamadan, onu düşünecek tek bir insan kalmayana kadar yaşayacak belki de. Bu ihtimal ile içinizdeki acıma duygusu katlanıyor.
.
Kendi kendine konuşma özelliğine sahip olmayı o kadar istedim ki... Ruh sağlığı açısından doğru karşılanıp karşılanmaması da umrumda değil. Keşke Santiago gibi, kendimle konuşup, fikir alabilsem ve kendime güç verebilsem diye düşündüm okuma süreci boyunca...
Fakat toplumsl normlar öylesine işlemiş ki içime bunun birileri tarafından yanlış algılanacağını bildiğim için yapamıyorum.
Genç adam umarım senin gibi bir dostum olur da, yalnızlık yıllarım bir nebze olsun katlanılabilir geçer.
.
Bu kitabı almama sebep olan önerisi ve güzel videoları için Karavandaki Adam 'a sonsuz teşekkürler...
.
Ernest Hemingway