Durum böyle olsa da, toplumsal tehditler tamamen ortadan kayboldu mu? Kuşkusuz hayır. Artık ayaklanma yok. Bu açıdan toplumun içi rahat edebilir; kan beyine sıçramayacak, ama soluk alıp verirken dikkat etmeli. Beyin kanaması tehlikesi kalmadı artık, ama verem hemen burada. Toplumsal veremin adı sefalettir. İnsana yıldırım çarpması gibi yavaş yavaş kemirilmek öldürür.
Tekrar etmekten yılmayalım: her şeyden önce yoksul ve kederli kitleleri düşünmek, onları yatıştırmak, havalandırmak, aydınlatmak, sevmek, ufuklarını genişletmek, onları her tür eğitim olanağını sağlamak, emeği sevdirmek onları tembelliğe özendirmemek, evrensel hedef kavramını yücelterek bireyin yükünü hafifletmek zenginliğini sınırlamadan fakirliği sınırlamak, kamusal ve toplumsal çalışma alanları yaratmak,Yoksullara ve düşkünlere uzatacak yüz ele sahip olmak, kolektif gücü herkese atölyeler, her yeteneğe göre okullar, her ilgi alanına göre labaratuvarlar açmak gibi büyük bir görev için kullanmak, ücretleri arttırmak sıkıntıları dindirmek, hesapları dengelemek, yeni harcanan emeklere kazanci ve arz talep oranını belirlemek, Toplumsal yapıda yoksullara ve cahillere daha fazla refah, daha fazla aydınlık ayırmak; işte kardeşliğin, duyarlı ruhların unutmaması gereken temel zorunlulukları; işte politikanın, bencil yüreklerin unutmaması gereken temel zorunlulukları.