Selanik, Osmanlı topraklarında solcu düşünüşün, önce gayr-i Türk çevrelerde doğduğu, sonra da Türkler arasında yayıldığı önemli bir merkez olmuştur. Hürriyetin ilanından sonra, bu şehirde sol faaliyet başlamış ve çeşitli milliyetlere mensup işçileri solcu sendikalarda toplamak için -daha çok Bulgar ve Yahudilerin önayak olmasıyla- bazı teşebbüslere girişilmiştir. 1908 Ağustosunda Selanik'ten meclise seçilen mebuslar arasında sosyalistler bulunmaktadır. 1909 1 Mayısında da bu şehirde Vasil Glavinov gibi Bulgar sosyalistleri , imparatorluğun bütün tebaları için seçme ve seçilme haklarının tanınmasını, emeği koruyacak kanunlar çıkarılmasını ve grev mevzuatlarının değiştirilmesini talep eden beyannameler dağıtmışlardır. Bkz. Novichev, "Zarozhdenie rabochego i sotsialisticheskogo dvizheniia v Turtsii"
Stefan Velikov'a göre, 7 Eylül 1908'de Bulgar Sosyal Demokrat İşçi Partisi (Sol Sosyalistler) çevresinden bir takım kimseler, Selanik'te solcu bir sendika kurmak istemişler; yine Selanik Sosyal Demokratlarından Anarko-liberal yönelimli Abraam Benaroya adlı bir Yahudi de , bu sırada daha çok kendi ırkdaşlarından bir eğitim grubu teşkil etmiştir. Benaroya grubu, 1908 Ekiminde Sol Sosyalistlerle birleşmiş, fakat 1909 Şubatında çözülmüştür. Bunun üzerine, Benaroya Mart ortalarında bir Sosyalist Federasyon kurmuştur. Bu Federasyonun 1909 güzünde 9 sayı çıkan haftalık bir yayın organı da olmuştur. İlk dört sayı, Bulgarca , Rumca, Türkçe (Amele Gazetesi) ve Yahudice; kalan sayılar ise, yalnızca Bulgarca ve Yahudice olarak yayınlanmıştır. "Sur le Mouvement ouvrier et socialiste... de 1908" s.31-32, 35-36