Şirin Can

Şirin Can
İngilizce Öğretmeni
Lisans
İzmir
Muğla
121 okur puanı
Mart 2020 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
“Tanışmamızın bir nedeni var. Ya bir nimetsin, ya da ders.”
Şirin Can
Ders diyorum
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖

Şirin Can

, bir kitap okudu
10/10
·216 syf.·
Beğendi
·
2023 3. kitabı
Paulo Coelho
7.9/10 · 102,6bin okunma
Şirin Can
Oysa Veronika delicesine, doyasıya yaşamak istiyormuş ☺️
Şiire boş diyenlere gelsin bu inceleme
9/10
·168 syf.·
2023 7. kitabı
Bazen şunu görüyorum etrafımdaki insanlarda: Kitap okuyorum. Ne okuyorsun? Şiir kitabı ve ya edebiyat. Tepki çoğu zaman bu yönde: Amaaan ne öğreneceksin ondan? Boş işler ve s. Böyle düşünen insanların bazı şeyleri anlamadığından eminim, ya da hayata benim gözümden bakmıyorlar. O zaman ben de şey diyeyim tarih okuyanlara: niye okuyorsun ki? Zaten bir şeyleri değiştiremezsin mi? Bazen şiir okumak insanı cidden rahatlatıyor. Tesadüf değil ki, nazım nesirden önce varmış. Bana göre şiir okumak uzun cümleler okumaktan daha rahatlatıcıdır ve sinilerinize tesiri kaçınılmazdır. Çünkü daha çok duygu barındırır, ruhu besler. Nesir ise yazının buluşundan sonra gelişmiştir. Hani derler ya basitten zora doğru gider gelişim. Buna katılmıyorum, zira şiir basit değil, daha derindir. Bu aralar kafamı dağıtmama yardımcı olanlardan biri bu yetenekli şairin kitaplarıdır. Kendinin şiir hakkında yazdıkları aslında her şeyi anlatıyor: Tarih de içindedir şiirin gelecek de Yaralı gönüllere ilaç deseniz olur Su da deseniz doğrudur, ekmek de Zümrütten yapılmış taç deseniz olur Duygudur, heyecandır, tefekkürdür, aşktır En makbul yazıdır şiir.. Cevapların hasadından geriye kalan o ki Çok söz, yüksek ses, cilalı kelimelerden ziyade Sükutun fırtınasından doğan Kuru gürültüleri kovan Samimi olduğu nisbette sade İnsanlık ekmeğinin tuzu İfadelerin özüdür şiir.. Kitabın ismini merak edenlere de ilk sayfalarda cevap vermiş şair: Yer dediğimiz kütle bizim ağırlığımızı çekti, pisliklerimizi çekti, sevdiklerimizi çekti ve bir gün cansız bedenimizi de içine kadar çekecek. Aklımız hariç.. Ruhumuz hariç.. Bunları kim nereye çekecek? Uyduların cirit attığı uzaya olması serçenin dahi kafasına sığmaz. Bırakınız kalsın. Gidip de saraylar, köşkler mi yaptıracaksınız vakitken? Yeryüzü insanoğluna çok
Edebiyat
Gök ÇekimiAbdurrahim Karakoç · Ocak Yayınları · 1997579 okunma
Şirin Can
Daha güzel anlatılamazdı
Acı, İsyan ve Umut
10/10
·392 syf.··
Beğendi
·
2021 56. kitabı
·
34 günde okudu
·
Okunma: 17 Ekim 2021 22:49
Harika bir okuyucu, aynı zamanda yazma denemelerine de başlamış bir büyüğümün tavsiyesi üzerine alıp kitaplığımda beklettiğim, okuyunca da elimden düşürmediğim ve onca zaman beklettiğim için üzüldüğüm bir kitap oldu. Onu okumak için ayırdığım zamanı sonuna kadar hak ediyor. Ne okusam diye düşünüyorsanız ve memnuniyet garantili bir kitap tavsiyesi istiyorsanız, buyrun karşınızda Jorge Amado'dan Kızıl tarlalar. Hem yazarın anlatım dili hem de çevirmenin tercümesi çok iyi olmalı ki anlatılanları yeri geldi yüreğimde, yeri geldi aile bireylerinin ayaklarına batan dikenlerdeki gibi tenimde hissettim. İnsana dair her şey var bu kitapta. Acı, keder, açlık, sefalet, sabır, umut, arzu, isyan... Geri kalmış toplumların bir otoportresi gibi bu eser. Peki nedir geri kalmış toplumdan kastımız. Adaletsizlik en başında... Evrensel bir kural sanki... Nerede açlıktan, sefaletten sürünen yığınlar varsa, orada küçük azınlık halinde olup, emeği sömüren, tek başına pastanın neredeyse tamamını götüren gözü doymaz toprak ağaları, zenginler, bürokratlar ve siyasiler var. Ve bu kanlı düzen hep fukaranın kanından besleniyor. Şaşmaz bir düzen. Neredeyse karın doyasıya çalıştıkları toprakların albayının (ağası), topraklarını başka ağaya satmasını müteakip yeni albayın köylüleri ve işcileri kovması üzerine, çoğu söylentiler üzerine inşa edilmiş iyimser bir umutla büyük şehrin yollarına düşen kocaman bir aileden, yolun sonunda ufacık bir kaç aile üyesi hayatta kalıyor. Yollarda sıcak, kuraklık, susuzluk, açlık, vahşi hayvanlar ve vahşi insanlarla karşılaşan aile, bazen kendi kayıplarına bile üzülemiyor ya da üzülecek zamanı bulamıyor. Hayat kavgası o kadar çetin ki, kalanlar yitip gidenlerin yasını bile tutamıyor. Çok sevdiğiniz canınızdan kıymetli eşinizin, çocuğunuzun ya da anne babanızın
Olmayan Adalet
Kızıl TarlalarJorge Amado · Kırmızı Kedi Yayınevi · 2020262 okunma
Şirin Can
Bir de üzerine Tuncel Kurtiz'den Geçit Yok dinlenmeli :)
5/10
·152 syf.··
Beğendi
·
2021 50. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 30 Ağustos 2021 22:48
Sanırım Orhan Pamuk'la yıldızımız kolay kolay barışmayacak. Daha önce belki lise belki de üniversite yıllarımda "Kar" isimli kitabını okumaya çalışmıştım. Yetersiz Türkçesi ve gereğinden fazla devrik cümle merakı beni o kitaptan soğutmuş ve fazla ilerleyememiştim. Beyaz Kale'de ise Türkçesi düzgün diyebilirim. En azından akıcı okunabiliyor.Ancak tarihi kitapları çok seven biri olarak aradığımı bulamadım.Olay yok. Biraz düşündürme çabasına girmiş ama onda da pwk başarılı değil. Bana pek bir şey katmadığını düşünüyorum. Keşke vaktimi daha iyi bir kitaba harcasaymışım.
Tarih
Beyaz KaleOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 202311,3bin okunma
Nicat Shukurlu isimli okura yanıt verildi
Şirin Can
Tebrik ederim sizi. Ne kadar dikkatlisiniz. Düzelttim