Ahmet Özmen

Ahmet Özmen
@Catlaktesti
De, ha gayret
Ah Şu Kadınlarla Nasıl Baş Etmeli?
8/10
·125 syf.··
2020 10. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 14 Mart 2020 01:54
HANGİ RUH HALİNDE OKUMALI 1- Bir flört dönemi başındaysanız 2- Sert yapılı bir kızdan hoşlanıyorsanız 3- Bir ilişkiden çıkmış ve kendinizi iyi hissediyorsanız. 4- Erkekseniz 5- Okuma seviyenizi yükseltmek istiyorsanız faydalı olur. KİMLERE HEDİYE EDİLMELİ 1- Dominant olmasını istediğiniz sevgiliye (edebi zevki varsa) 2- Uğrunuzda mücadele etmeyen ama etmesini istediğiniz erkeklere hediye etmekte yarar var. NEDEN TİYATRO OKUNUR Tiyatro size kelimelerin insan ruhundaki değişimlerini nasıl yarattığını hızla fark etme imkanı verir. Mesajları daha net ve güçlüdür. Herhangi bir öyküden bağımsız olarak, sadece davranışsal fiziksel dünya ile ilgilidir. Hisleri değil eylemleri besler Tiyatro. Hayatınızda hayal çok eylem azsa tiyatro metinlerini okumaya devam edin. ESER HAKKINDA Huysuz bir kadın nasıl yola getirilir? Shakespeare yazdı. Okuyun
Edebiyat
Hırçın KızWilliam Shakespeare · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20125,8bin okunma
Xxx isimli okura yanıt verildi
Ahmet Özmen
Yazımın başında şunu belirtmeyi önemsiyorum. İletilerimin genel amacı sizi küçümsemek, incitmek ya da kışkırtmak değil. Feminen’den başlayalım. Yazılarımız cinsiyetsizdir fakat yazdığımız düşünceler metinlerimizi feminen ya da maskülen yapar. Hadi üçüncü hali de ekleyelim, nötr hale sokar. Yani ben sizin metninizi okurken bir kadınla değil, feminen bir metinle karşı karşıyaydım ve onu cevapladım. Konumuz tiyatroysa ve kadın hakları savunuculuğu konusuna girdiysek ucundan kıyısından, size Üstün Dökmen’den Nokta nokta Hanımın Hayatı isimli tiyatro oyununu okumanızı öneririm. Standartlaşmış biçimleri ya da üslupları sevmiyorum. Bana inceleme hakkında genel bir yargı belirtmişsiniz. Şu bu veya öteki konularda fikir belirttiğiniz bir şeydir inceleme demişsiniz. Bundan başka bir şey yapacaksanız, “Sosyal medya kanallarını kullanın. Burayı değil.” -veya buna benzer. - diye ifade etmişsiniz. Şu an yorumunuza bakamıyorum. Neyse mühim değil. Sözün tam burasında bir kitap daha önereyim. Shopenhauer- Okumuşların Cehaleti Üzerine. Bir hatırlatma yaparak devam edeyim. Burası da kitaplar özelinde odaklanmış bir sosyal medya sistemi ya da sitesidir. Ki bu da önemli değil. İnsanlar nerede isterlerse orada fikirlerini paylaşsınlar. (Ağırlıklı olarak kitap hakkında konuşulan bir yerde futbol konuşmayı ben de garipserim elbette, ama burada öyle bir durum söz konusu değil.) Zihnim biraz dağınık, yorumunuza sırayla olmasa da her eleştirinize saygı ve mutlulukla cevap vereceğim. Bağışlayın. Feminist olmanızdan; yani kadın hakları savunucusu olmanızdan memnun oldum. Böyle olmanızı da değerli buluyorum. Keşke kadın haklarını hepimiz hakkı ile savunabilsek. Savunabilsek ama... Erkeğe de düşman olmasak. Erkeksi metinlere de kitlesel imha silahı gibi bakmasak. Kitaplar bize taş atmazlar. Metinler sadece zihinlerimiz içindir. Haa... zihinlerimize çok güzel ve yerinde taşlar atabilirler. Bundan rahatsız olabiliriz. Kahrolabiliriz ve hatta kitapları yakmak isteği bile duyabiliriz. Buna tahammül edebilme gücü bizi edebi zevk sahibi yapar. Yani diyelim ki erkek arkadaşınıza bu kitabı hediye ettiniz, ya da kadın, fark etmez. Katerina’nın aç kalmasına, düzgün bir yatakta uyuyamayıp uykusuz kalmasına şahit olan birinin aynı şeyleri sizin üzerinizde deneyimleme olasılığı varsa onun edebi zevki yoktur. Size Bianca gibi ol derse edebi zevki yoktur. Ama kahretsin ben de o para düşkünü, ukala ve laf cambazı herif gibi değilim değil mi? Diyebilirse edebi zevk sahibidir. Unutmayalım ki erkekleri ölesiye savunmak da feminizm fikrine hizmet eder. Bir davranıştan tiksinmek başka bir davranışa taraftar olmamızı kolaylaştırabilir. Yazdıklarım, seçtiğim kelimeler sizi incittiyse özür dilerim. Rahatsız ettiği için de inanılmaz mutlu oldum. Neden? Sizinle konuştuk. Fikir paylaştık. Eğer beğenmiş olsaydınız sadece kalp atar geçerdiniz. Bu benim için bir kazanım olmazdı. İnanın size minnettarım. Beni takibe alın ve eleştrilerinizle hem stres atın hem de beni daha iyi bir okur olmam yolunda dürtün. Sizden rica ediyorum. Çok yazdım. Umarım bir kazanımı olmuştur. Son söz: İnsandan doğanlar insan olurlar Hayvandan doğanlar hayvan olurlar Hepisi de bu dünyaya gelirler Ana Hak'tır sen bu sırra erdin mi? N. Ertaş
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Ah Şu Kadınlarla Nasıl Baş Etmeli?
8/10
·125 syf.··
2020 10. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 14 Mart 2020 01:54
HANGİ RUH HALİNDE OKUMALI 1- Bir flört dönemi başındaysanız 2- Sert yapılı bir kızdan hoşlanıyorsanız 3- Bir ilişkiden çıkmış ve kendinizi iyi hissediyorsanız. 4- Erkekseniz 5- Okuma seviyenizi yükseltmek istiyorsanız faydalı olur. KİMLERE HEDİYE EDİLMELİ 1- Dominant olmasını istediğiniz sevgiliye (edebi zevki varsa) 2- Uğrunuzda mücadele etmeyen ama etmesini istediğiniz erkeklere hediye etmekte yarar var. NEDEN TİYATRO OKUNUR Tiyatro size kelimelerin insan ruhundaki değişimlerini nasıl yarattığını hızla fark etme imkanı verir. Mesajları daha net ve güçlüdür. Herhangi bir öyküden bağımsız olarak, sadece davranışsal fiziksel dünya ile ilgilidir. Hisleri değil eylemleri besler Tiyatro. Hayatınızda hayal çok eylem azsa tiyatro metinlerini okumaya devam edin. ESER HAKKINDA Huysuz bir kadın nasıl yola getirilir? Shakespeare yazdı. Okuyun
Edebiyat
Hırçın KızWilliam Shakespeare · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20125,8bin okunma
Xxx isimli okura yanıt verildi
Ahmet Özmen
Hadi ama Roza... Her şeyi bu kadar ciddiye alırsak ileride kanser oluruz yahu. Ben buraya bir edebiyat eleştirmeni değil, okur olarak geldim, İnsanların kitap okurken fikir almaları için orijinal bir bakış açısı getirmeye çalıştım. Sizin gibi feminen bir kadından da yorum almak beni memnun etti. Şu bir gerçek Maviş anne, kadın ruhu 1500’de de aynıydı, şimdi de aynı. Kate’nin mum gibi olmasına şaşırdınız mı? Finalde belki hatırlarsınız, Katerina kadınlara eşleri hakkında nasıl davranmaları gerektiğini öğütler. Yani kadın kendi ayağına büyük bir hünerle sıkar. 1500’de de 2020’de de. Biraz daha sakinleşin, Yorumunuz için teşekkür ederim. Bahar dallarının hatırına beni anla Didem Madak
9/10
·72 syf.·
2020 28. kitabı
Şiirler konusunda yenilikçi değilim . Çok fazla şairin kitaplarini okumam. Genelde sevdiğim şairlerin siirlerini okurum ve onların kitaplarını bitirmeye çalışırım . 2 gündür ise Şairle tanıştım ve kesinlikle çok etkileyici. Bu ikinci kitabı okuduğum ve keşke daha fazla yaşayabilseydi ve bir çok şiir yazabilseydi diyorum. Özellikle kardeşine yazdığı şiirlerde çektiği izdirabi çok fazla hissettim. Çok etkileyiciydi.
Grapon KâğıtlarıDidem Madak · Metis Yayıncılık · 201217,6bin okunma
Ahmet Özmen
Demek siz de Didemciğimize aşık oldunuz❤️ Acı çektikçe şair, şair oldukça güzelleşen bir kadındır o.❤️ Şiirlerle kalın.
8/10
·408 syf.··
Beğendi
·
2018 48. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 23 Nisan 2018 03:58
Ahmet Ümit'in şimdiye kadar okuduğum en sıradışı kitaplarından biri olan Beyoğlu Rapsodisi, bize cinayet romanı denen kavramı yeniden sorgulatır nitelikte. Cinayet romanı dediğimizde belli kalıplar ve dinamikler vardır, ancak bu kitap bizlere çok daha farklı yazılabileceğini düşündürtüyor. Tabi bunları okuyup bitirdikten sonra anlıyorsunuz fakat ilk sayfaları geçip ortalara doğru ilerlerken bir değişiklik olduğu hissediliyor. Dili oldukça sade ve akıcı, tasvirler iyi yapılmış ve İstanbul'a yabancı değilseniz demek isteneni anlamak kolaylaşıyor. Sürükleyeci bir anlatım var ancak merak uyandırma konusunda biraz durağan diyebilirim, bu hikaye gidişatından kaynaklı bir durum. İstanbul ve Beyoğlu'na aşık olan Ahmet Ümit bu eserinde hayranlığını fazlasıyla bağıra çağıra dünyaya ilan ediyor, hem de çok ünlü başka kentlerle kıyaslayarak. Yazar bir tur acentasında çalışsaymış yıllardır iddia edilen ve bir türlü gerçekleşmeyen "turizm patlayacak" söylentisi gerçek olurmuş belki, bilemiyorum. Hikayeye geçiş yaptığımızda; Selim, Kenan ve Nihat adında çocukluktan beri süregelen üç samimi arkadaşın başlarından geçen olayları okuyoruz. Selim hikayeyi anlatan en normal karakter olmakla birlikte down sendromlu bir çocuğa sahiptir. Nihat en garibanlarıdır ve genelde Selim ve Kenan'ın maddi yardımlarıyla ayakta duran bir beleşçidir. Kenan ise ağzında gümüş kaşıkla doğmuş maceraperestin tekidir zaten bütün hengamenin sebebi bu arkadaştır. Hikayede bir cinayet var fakat bu üç karakterden hiçbiri içinde değildir, sadece Kenan'ın çektiği bir fotoğraftan etkilenip cinayeti aydınlatma hevesi yüzünden hayatlarında değişiklikler meydana geliyor. Bir de Katya var Kenan'ın sevgilisi, kendisi Rus fakat çok uzun yıllardır İstanbul'da kalmadığı halde Türkçeyi adeta Trt spikerleri kadar düzgün ve
Edebiyat
Beyoğlu RapsodisiAhmet Ümit · Everest Yayınları · 201632,9bin okunma
Ahmet Özmen
Katya karakteri o kadar başarısız ki. Siz de yazmışsınız. Ahmet Ümit her ne kadar Dostoyevski hayranı olsa da Rus kültürünü tanımıyor. Net...