Mazoşistik kişilik ile sadistik kişilik sonunda aynı kapıda buluşurlar: Biri kendisinden üstün bulduğuna sığınır, öteki de alçak bulduğuna. Her iki durumda da bağdaşma yoktur. Bağdaşma 'ben' bilinci gerektiriyor. Kişinin ayrı bir 'benliği' olduğunun bilincine erişmesini gerektiriyor. Üyesi olduğu 'klan'dan başvermesini gerektiriyor. Yabancılaşmamış insan, ailesinin, aşiretinin,klanının, kliğinin, hatta çağının kölesi olmayan, tam tersine, onlardan biri olduğunun bilinci içinde,onlara hayat veren,onları oluşturan insandır.”