Orta yolda müstakim olmak son derece müşkil bir durumdur. Ancak insan, istikametin hakikatine ulaşmaya muktedir olamazsa bile, istikamete yakın olmaya gayret etmelidir. Kim kurtulmak istiyorsa bilsin ki sâlih amelden başka kurtuluş yolu yoktur. Sâlih ameller de ancak güzel ahlâktan sâdır olur. Bu itibarla her kul, sıfatlarını ve ahlâkını incelesin ve maddeler hâlinde sıralasın; sonra da birer birer o huylarını tedavi etmekle meşgul olsun.
Allah'tan (c.c), bizi muttakilerden eylemesini niyaz ederiz.
Mesajları silmek garip bir şey.
İnsan birini hayatından çıkarırken bu kadar zorlanmıyor
bazen. Ama iş o konuşmayı silmeye gelince duruyor. Çünkü insan biliyor; o sohbet gidince bazı geceler de gidecek. Bir zamanlar ekranına düşünce heyecanlandığın o isim artık sıradan birine dönüşecek…
İnsanın ruhundaki karanlık çok büyük bir karanlık. Bu karanlığı aydınlığa çıkarmadığımız müddetçe teknik olarak ne kadar ileride olursak olalım, hangi âlet edevatı kullanarak ışık hızıyla nereye ulaşırsak ulaşalım, kıymeti yok. Hepimizin hakikaten kaldırabileceğimiz yüklere talip olması lazım.