Onları asker yapın, denizci yapın, lokomotif sürücüsü yapın, liman işçisi yapın, kadınlar, tıpkı bir dönemler insanların “ben bir uçak gördüm” dediği gibi onlara “ben bugün bir kadın gördüm” dedirtecek kadar -erkeklerden çok daha- genç ve çok daha büyük bir hızla ölüp bitmeyecek mi? Kapıyı açarken kadınlık korunan bir meslek olmaktan çıktığında her şey olabilir diye düşündüm.