Fakat insanoğlu çok çabuk unutuyor. Unutmak işine geliyor. Unutuyor açlığını bir lokma kuru ekmekten sonra, unutuyor parasızlığını beş kuruş geçince eline...
Doğanın düzenini bozduk; doğayı düşmanmış gibi görmeye başladık. Nehrin yatağıyla oynadık, suyun akış yönünü değiştirdik. Ormanları kesip yok ettik. Hidroelektrik ve nükleer santraller kurduk. Hayvanları katledip soyunu kuruttuk. Şimdiyse, çorağa dönüştürdüğümüz toprakları bölüşemiyor ve birbirimizi yok ediyoruz. Oysa bu topraklar bizlere sadece mezar olacak, başka bir şey değil, dedi dedem.