Hz. Âişe (Radiyallahu anha)'nin şu sözü zikredilmiştir: "Resulullah sallallahu aleyhi ve sellemin sözlerinde ve hareketlerinde hiçbir çirkinlik bulunmazdı. O çarşı pazarda bağırıp çağıran biri değildi. Kötülüğe kötülükle karşılık vermez, aksine affeder,bağışlardı."
[Tîrmîzî,Birr 69,nr.2016;Ahmed ibni Hanbel, Müsned,6,174,236,246]
...kabullenmek gerekiyordu, çünkü Tanrıdan nefret etmek ve onu sevmek arasında seçim yapmamamız gerekiyordu. Peki kim Tanrı nefretini seçmeyi göze alabilirdi?
"Şunu anlıyorum; ama bu kabul edilemez," denilebilirdi, işte bizim seçimimizi yapabilmemiz için de, bize sunulmuş bu kabul edilemeyen şeyin tam içine dalmak gerekiyordu.