Burcu ....

Burcu ....
@Delice_09
Mavi bende bir renk değil HUYDUR...
Didim
Aydın, 18 Ağustos 1985
50 okur puanı
Aralık 2020 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
🧡

Serpil Ağ

@serpilag
·
İnsanoğlu düzenli bir yaşam sürerse saygı görmekte. Peki, düzensiz bir yaşam sürerse, iffetli dahi olsa da saygıyı hak etmez mi? Erdem dediğimiz olgu, insanın yaşam tarzıyla sınırlı olabilir mi? Değer yargısı ve düzgün bir hayat sürme inancı, kişiden kişiye farklılık gösteren bir yaşam biçimidir. İnsanoğlunun tek gayesi, melekler kadar saf ve temiz olarak gözünü açtığı bu fani dünyadan, Allah'ın rızasını kazanmış olarak ve yine tertemiz olarak veda etmek değil midir? İnsan bazen hatalı seçimleri yüzünden, istemese de yanlış yollara sapabiliyor. Ne kadar vahim bir durum. Hatalı seçimlerimizin kurbanı olmak ve onları bir ilmek gibi, ölesiye dek boynumuzda taşımak. Biliyor musunuz, aslında hiç birimiz günahsız değiliz! Ama insan olarak, önem verdiğimiz bazı değerlerimiz vardır ki, onlardan biri de " Namus " kavramıdır. Evet, namus öyle iffetli ve öyle erdemli bir terimdir ki, kolay kolay ayaklar altında çiğnenmesine seyirci kalamayacağımız bir hasletimizdir. Özellikle biz kadınlar için, namus kavramı daha bir önem arz eder. Çünkü, fıtratımızdan gelen bir özelliğe sahibizdir ki, o da " Anne " olabilme kimliğine sahipliğimizdendir. Ne yazık ki biz kadınlar, iffetli olanları tenzih ederim ki, karşı cinsin üzerinde etkili olan, dişiliğimizi kullanarak kendimizle birlikte, karşı cinsi de günaha sürükleyebiliyoruz. En kolayıdır bir kadın için, bedenini satarak, para uğruna kendini güvenceye almak istemesi. Peki ya sonrası? Anlık geçici zevklerden sonra, insan ruhunun üzerinde bıraktığı, tamiri olunamaz hasarların yol açtığı yıkım. Bunları idrak edemez mi, insan? Ama kadına en büyük kötülüğü, yine bir kadın yapar, değerli okurlar. Sakın şaşırmayın! Ben de bir kadın ve bir anne olarak dile getiriyorum bu varsayımımı. Çünkü, biraz ağır olacak ama öyle arsız ve bencil
Din
Puan vermedi·136 syf.··
2021 4. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 17 Ocak 2021 21:23
Bir savaşın getirdiği zorluklar ve acılar ...Bir ananın yaşadığı tarifsiz kayıplar ve acılar ....Açlık ve kıtlık günleri ,Yüreklerinde ki azim hırs ...O kadar acıya ,o kadar ölümlere rağmen içlerindeki umuda sarılmaları...Çok güzel ve bir o kadar acı dolubir kitaptı... Ve iki günde bitti ...
Toprak AnaCengiz Aytmatov · Ötüken Neşriyat · 202277,9bin okunma

Burcu ....

, bir kitap okudu
Puan vermedi·136 syf.··
3 günde okudu
·
2021 4. kitabı
Cengiz Aytmatov
8.8/10 · 77,9bin okunma
Nüfusu kalabalık ailelere gittiğim zaman ,karınları balon gibi şişmiş ,benizleri sapsarı,kolları ipince ve bir lokma ekmek umarak sessizce bakan çocukları görünce yüreğimiz parçalanıyordu. Eğer bana o zamanlar "Haydi , sen de cepheye git ve öl , o zaman savaş bitecek ve çocuklar da aç kalmayacak" deselerdi , hiç tereddüt etmeden giderdim cephede ölmeye... Böylesine acıkmış çocukların bakışlarını bir daha görmezdim.