Tulumları kızın üstünden çekip aldı pürüzsüz beyaz gövdesini seyre daldı eskiden Bir erkek bir kızın bedenine bakınca safça baştan çıkardı diye geçirdi aklından oysa artık katıksız aşk ya da katıksız şehvet diye bir şey kalmamıştı her şeye korku ve nefret karıştığı için artık hiçbir Duygu katıksız değildi sevişmeleri bir savaş doyumun doruğuna varışları bir zafer olmuştu sanki partiye indirilmiş bir darbeden farksızdı siyasal bir eylemdi
Mehmet Uzun
Uzun zamandır roman okuruken kendimi bu denli kaptırmamıştım bu denli zevk almamıştım Mehmet uzunu ilk gördüğümde (şu an tüylerim ürperiyor) 2003 - 2004 yılları arasında Mardin'in kızıltepe ilçesinde ki ilçe otogarında kitap imzalıyordu okurlarına sevenleri ve hayranlarına o günleri hayal meyal hatırlıyorum babamın omuzları üstünde oraya Mehmet Uzunun yanına insan kalabalığı içinde yavaş yavaş ilerliyorduk o gün orada babam benim için aşk gibi aydınlık ölüm gibi karanlık adlı eserini imzalatmıştı Mehmet Uzuna o kitabı 5 veya 6 sene önce kitaplar arasında birkaç defa gördüm ancak daha sonra göremedim benim adımın ve Mehmet Uzun un adının yanyana ve altında Uzunun imzası olan bir kitabı kaybetmişim ama benim bundan haberim bile yok Mehmet uzun daha sonra Selahattin Demirtaş ın leylan adlı kitabında karşıma çıktı ve ben Uzunun bende imzalı kitabı olduğunu o zaman hatırladım ve kaybettiğimi de o zaman farkettim çok ağrıma gidiyor ne kadar arasam da bulamadım şu an kitaplığımda 2 adet aşk gibi aydınlık ölüm gibi karanlık adlı eser bulunmakta ama keşke diyorum keşke uzunun imzalı kitabı olsaydı şu an kitaplığımda bir şaheseri kaybetme çaresizliği içindeyim ve eser zaman ve mekan bütünlüğü yok eserde karakterlerin kendileri değil de gizli tutulmuş bu nedenle zamanı mekanı ve karakterleri kendi kafamda tasarladım kimi karakterleri gerçek hayatta ki bazı karakterlere benzettim kimi karakterleri de kendim hayal ettim eserde zamanı bulabilmek için yazar küçük bir spoiler vermiş belki de gözden kaçırmış olabilir ama ben üstelemedim çünkü kendi kafamda düşleyip tasarlayarak eseri okumaktan çok yaşama boyutuna çıkardım bütün okurların aşık olacağı bir eser " ilk kitap incelemem daha doğrusu yazıya geçirdiğim ilk kitap incelemem acemice olduğunu düşünüyorum özür diliyor