"Her iplik tek başına iken, terk edilmiş zavallı nesnedir. Fakat başka ipliklerle birleşip, doku haline gelince, artık eşya oluyor. İnsan hayatının bir iplik olduğunu boşa söylememişler."
"Ancak Issız Diyarın en beter zalimliği eziyet ederek, ezerek insana boyun eğdirmesidir; insan ki hayatı en kıpır kıpır yaşayan ve hareket sonunda mutlaka nihayete erecektir hükmüne her daim başkaldırandır."