“ Tıpkı bir yarasanın güneşe baktığı esnada olduğu gibi akıl da Hakk-ı Evvel’e yöneldiği zaman onda bir dermansızlık hali meydana gelir. Bu yüzden filozoflar,bir mahlukun yaratıcısını idrak etmesi ne denli mümkünse, O’nu idrak etmeninde yoğun çabadan geçtiğini belirtirler.”
“ Güzelliğin sesi kısıktır ” diyor Nietzsche.
Sessizce çabalayanlara, bir çiçeği sabırla büyütenlere, bir çileyi sabırla çekenlere, karınca misali adım adım ilerleyip asla yürümekten vazgeçmeyenlere, sessiz savaşlarda sessiz zaferler elde edenlere selam olsun…