Herkes bilir ki, bütün canlı varlıklarda açgözlülüğün nedeni ya korku ya da yoksulluktur. İnsanda ise, bazen yalnız kendini beğenmişlikten gelir aç gözlülük. Çünkü faydasız ve boş şeyleri ortaya serip, başkalarından üstün geçinmeyi şanlı bir iş sayar insanlar.