Anarşist ne ister? Özgürlük - hem kendisi hem başkaları için, bütün insanlık için özgürlük. Toplumsal kurguların etkisinden ya da baskısından özgür olmak ister; doğarak dünyaya adım attığı günkü gibi özgür olmak ister, zaten adalet gereği öyle de olmalıdır; bu özgürlüğü hem kendisi hem başka herkes için ister. Doğa karşısında herkesin eşit olması mümkün değildir: kimi insan uzun doğar, kimi kısa; kimi güçlü, kimi zayıf; kimi akıllı, kimi akılsız. Ama bunlardan ötesine bakıldığında herkes eşit olabilir; aşılması gereken tek engel toplumsal kurgulardır.
Asıl kötülük, hatta yegâne kötülük, toplumsal gelenekler ve kurgulardır; doğal hakikatlerin üstüne çökerler -aileden paraya, dinden devlete her şeyin üstüne. İnsan erkek ya da kadın olarak doğar - demek istediğim, yetişkinken erkek mi kadın mı olacağı doğduğu anda bellidir, oysa evlenecek mi, zengin mi fakir mi olacak, Katolik mi Protestan mı, Portekizli mi İngiliz mi, doğduğu anda belli değildir. Bütün bunlar toplumsal kurgulardan ibarettir. Peki bu toplumsal kurgular niye kötüdür? Tam da kurgu oldukları, doğal olmadıkları için.