Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Cemre

128 syf.
8/10 puan verdi
Kalan son hayal gücünü kullanmaktan çekinmeyenlere ithafen;
Şimdiye kadar ciddiye alınmış saçmalıklar dünyasından nasibini almış okunmayan incelemelerimden sonra daha az saçmalanmış ve keşfette sürekli karşılaştığınız incelemelerden birine daha hoş geldiniz, pes ediyorum antin kuntin duygu düşünce denizimden bir şeyler paylaşmaktan.
Italo Calvino
Italo Calvino
’nun bende yeri her zaman ayrıdır. Her ne hikmetse, aslında
Kesişen Yazgılar Şatosu
Kesişen Yazgılar ŞatosuItalo Calvino · Yapı Kredi Yayınları · 2020426 okunma
Reklam
120 syf.
9/10 puan verdi
Öfkeli gergedanlar ve alnının ortasında çıkacak olan boynuzdan korkanlar...
Kendine gel, silkelen düşün, hareket geç ve korkma... ama kork onlar gibi düşünmekten ve davranmaktan... Gelmiş geçmiş tüm faşist iktidarlara ve o iktidarların peşine canı gönülden takılıp duran şu insanlığa büyük bir öfke, haykırış ve uyarı… İçine sığmayıp taşan tüm kötü duyguları bağıra bağıra edilen büyük küfürler… Susmuyor acımıyor her
Gergedan
GergedanMine Söğüt · Yapı Kredi Yayınları · 20192,778 okunma
192 syf.
9/10 puan verdi
Affetmek İntikam Keder Huzur Merak ve Sessizlik
Her şeyi geride bırakabilir misiniz? Canınız çok yanmış olsa da, hayatınız altüst olsa da ve hatta ölecek olsanız da… intikam almaktan vazgeçebilir misiniz? Uzun süre bir şeyler yazmayınca insan nasıl başlayacağına karar vermeyi bırak, başlamadan vazgeçmek istiyormuş. Sürekli yazanları tebrik ederim buradan. Peki, beni bu yeniden yazma duygusuna
Pauline
PaulineAlexandre Dumas · Ayrıntı Yayınları · 2019220 okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
104 syf.
6/10 puan verdi
Asal formların gerekliliği üzerine;
Her mimarlık ürünü sosyal ve kültür nesnesi olmasının yanı sıra simgesel bir işleve de sahiptir. Daha açık bir deyişle mimari ürün kitlesel ve mekânsal forma sahiptir. Prof. Dr. Esen Onat’a göre ise; Kitlesel form, mimarlık ürününün fiziksel ve toplumsal çevresiyle ilişkilerini belirleyen işlevsel, mekânsal, tinsel, simgesel, anlamsal vb. yüklemler taşıyan çok yönlü bir olgudur. Bu nedenle de mimarın en duyarlı olduğu problem alanlarından biridir. Bu kitapta da formu asıl belirlemesi gereken işlevsellik, var olana adapte olabilmek, coğrafya gibi önemli konular yerine formun asal geometriyi kullanarak şekillenmesini, aslında var olanın sınıflandırılmasını görüyoruz. Çünkü her ürünün geometrinin asal formlarıyla elde edildiğini savunuyor. Peki, geometrinin asal formlarından kullanmaktan kastı ne? Bildiğimiz katı cisimlerin eklenmiş, çıkarılmış veya birleştirilmiş gibi hallerini kategorize ederek sınıflandırıyor. Yanı kitap gerçekten de sadece görsel bir sınıflandırma üzerine kurgulandırılmış. Anlatılmak istenen konunun bile oldukça yüzeysel kaldığını düşünüyorum. Bu kitabı okurken gerçekten de düşündüğüm iki şey vardı; bunun gerekliliği ve formun önemsizliği. Sadece bu tarz kitaplara ilgisi olan kişilerin hiç ilgisini çekmeyecek, gerçekten de ilgisi olanın da kendisine bir şey katamayacağı bir kitap olmuş. Belki de benim okumam için geç olduğundan bu kadar gereksiz gelmiştir. Benim için ‘ okumasaydım da olurdu ‘ kategorisinde...
Mimarlık, Form ve Geometri
Mimarlık, Form ve GeometriEsen Onat · Efil Yayınevi · 201031 okunma
68 syf.
8/10 puan verdi
Bilinmek isteyen bir kadın ve sevilmemekten korkan bir çocuk…
Yoksul bir aileden gelen ve anne sevgisine bile muhtaç bir çocuğun sevgiyi arama serüvenine şahit oluyoruz. Kimse tarafından görülmeyen kadının sadece bir kişi tarafından görülmek isteme çabası… Bilinmeyen kadın, bir adam tarafından fark edilmek için yıllarca uğraşmış olmasına rağmen Ruhsuz R. ye kendi ruhunu farkettiremeyince ölümünden bir kaç saat önce ona bir mektup yazma kararı alır ve Bay R. Ye gönderir. Çarpıcı ve keskin bir giriş, klasik aşk hikâyesinin ötesinde bir konu… Bilinmeyen kadının sevilmeme korkusu, vazgeçişi, ümitsizliği ve aşkı sevdiği adamsız yaşama çabası… Bilinmeyen kadın o kadar iyi tanıyordu ki sevdiği adamı, artık bilinmeyeceğini kabullenmişti hatta ondan bir parçayı yine ondan habersiz, sevgisiyle adeta taparcasına büyütüyordu. Bedeni pek çok kişiye ait olmuştu ama ruhu asla. Bu nasıl bir aşktı? Ya da bu saplantılı davranış aşk olarak nitelendirilebilir mıydı? Peki, Bay R. cidden bu kadar ruhsuz muydu? Defalarca aynı kadınla karşılaşmasına rağmen bedeninin ötesini, kalbini göremiyor muydu? -Hala aklım almıyor- Her iki karakterde birbiriyle kapışacak derece hastalıklı. Bu da hikâyeyi daha okunur kılıyor. Her zaman ki Zweig yine kısacık bir metinle bir ton duyguyu hissettirip bişeyleri sorgulatmayı başarmış . Galiba yazarın en sevdiğim özelliği bu; okura olaylardan daha fazlasını vermesi. Herkesin kolaylıkla okuyabileceği bir hikâye -ki gördüğüm kadarıyla okuyanda çok. Umarım daha da olur. Benim puanım ; Kalabalık bir metroda ayakta bile okurum oldu.
Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu
Bilinmeyen Bir Kadının MektubuStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022224,4bin okunma
Reklam
264 syf.
9/10 puan verdi
Hadi Gel de hayatı yadsı şimdi!
Yerli yersiz sorgulamak, yeterli bilgim olmamasına rağmen fikir beyan etmek, farklı bakış açıları için sürekli bir eleştiri havası içeresinde olmak hayatımın bir parçasıdır. Ama konu kitaplara gelince benim ne haddime derim, ben neyi beğenip beğenmediğime doğruyu yanlışı, iyiyi kötüyü, gerçeği kurguyu karar veremeyen doğrusu gerek duymayan benim
Babalar ve Oğullar
Babalar ve OğullarIvan Turgenyev · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202144,5bin okunma