Salih Ömer

Salih Ömer
@DoktorJustice
Özgürlük Ekmekten Daha Değerlidir.
Sporcu, İnsan Hakları Savunucusu, Aktivist
LİSANS
İSTANBUL
39 okur puanı
Eylül 2022 tarihinde katıldı

Salih Ömer

, bir kitap okudu
8/10
·272 syf.·
Beğendi
·
2022 38. kitabı
Burak Aksak
8.7/10 · 17,6bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Kulağını kesen ressam olarak tanınan Van Gogh, kimine göre deli, kimine göre dahidir. Hayatı boyunca reddedilmiş, yalnızlık çekmiş. Resimleriyle kendisini insanlara anlatmaya çalışmış, ama anlaşılmamış.. Maddi zorluklar yüzünden portresini yapacağı bir model tutacak para bulamayıp, aynaya bakarak hep kendi portresini çizmesini, bazen de resim yapacak malzeme alacak para bulamamasını acıyla okuyoruz kitapta. Şu an dudak uçuklatan ve kapış kapış giden tablolarının, o yaşarken sadece 1 tanesi (!) satılmış, biliyor musunuz? Bir ressam için ne acı.. Teşekkürler bu güzel inceleme için Funda Usta
Edebiyat

Funda Usta

@fundausta
·
Eski kulağı kesiklerden: Vincent van Gogh...;)
“GERÇEK OLAN ŞU Kİ; YALNIZCA RESİMLERİ KONUŞTURABİLİRİZ”. İmza: Vincent Van Gogh Van Gogh’un hayatında tutunabildiği tek şeyin resim olduğunu bize anlatan, onun dilinden dökülen bir cümle.. Boş zamanlarında resim yapan ve resimlere hayran olan biri olarak en sevdiğim ressam Hollanda asıllı Vincent van Gogh’tur. Bana göre gelmiş geçmiş en büyük ressamlardan birisidir. Bu zamana kadar Van Gogh’u hep başkalarından öğrenmiştim. Bu kitapta ise ressam hiç bilmediğim yönleriyle kendini tanıttı bana.. Bu kitap, Van Gogh’un hayatının ilk elden anlatıldığı, dünyada en çok değer verdiği ve kendisini maddi manevi hep destekleyen kişi olan kardeşi Theo van Gogh’a 18 yıl boyunca yazdığı 200’e yakın mektuplardan oluşuyor. Bir otobiyografi niteliğinde. Bu sebeple Van Gogh’u anlamamız için en sağlam, en temel kaynaktır. Ders niteliğinde söylediği bir çok sözü var kitapta.. Kulağını kesen ressam olarak tanınan Van Gogh, kimine göre deli, kimine göre dahidir. Hayatı boyunca reddedilmiş, yalnızlık çekmiş. Resimleriyle kendisini insanlara anlatmaya çalışmış, ama anlaşılmamış.. Maddi zorluklar yüzünden portresini yapacağı bir model tutacak para bulamayıp, aynaya bakarak hep kendi portresini çizmesini, bazen de resim yapacak malzeme alacak para bulamamasını acıyla okuyoruz kitapta. Şu an dudak uçuklatan ve kapış kapış giden tablolarının, o yaşarken sadece 1 tanesi (!) satılmış, biliyor musunuz? Bir ressam için ne acı.. Maddi ve psikolojik sorunlar yaşıyor bu nedenle, iyileşmek için çaba gösteriyor. Kardeşi Theo’ya son bir mektup yazarak ardından bir buğday tarlasının ortasında son yaptığı tuvali (‘Buğday Tarlası ve Kargalar’) önünde göğsüne ateş ederek yaşamına son verir. Ve Theo’ya göre, yeryüzünde asla bulamadığı huzura kavuşmuştur. Maalesef yıldızı ölümünden 10 yıl sonra parlar.. Son
Anı-Mektup-Günlük
Barış Akarsu...
youtu.be/Lws5Tkk-E4Q Her şeyi bilir, sinsice susar Sen yaparsın, o gelir bozar Son günü bekler, nefreti kusar Kalbi bataklık, yarını yutar Görmezsin Duymazsın Hep vardır Tepede beyaz bir saray Sarayda soytarı bir kral Kara haber onun işi, sıra kimde? Kanlı resimler ressamı Sergide insan mezarı Satılık olan karanlıktır çerçevede Tanrısı para, kendine köle Sözleri zehir, onu dinleme Sadık uşaklar eteğini öper Korku üretir, süsleri gizler
Müzik
Bir gün nasıl olsa bütün acıların eskiyecek. İstersen şimdiden vedalaş şimdi yaşadığın acıyla... 💥 Salih Ömer
İnsan ve Duygular