Kulağını kesen ressam olarak tanınan Van Gogh, kimine göre deli, kimine göre dahidir.
Hayatı boyunca reddedilmiş, yalnızlık çekmiş. Resimleriyle kendisini insanlara anlatmaya çalışmış, ama anlaşılmamış..
Maddi zorluklar yüzünden portresini yapacağı bir model tutacak para bulamayıp, aynaya bakarak hep kendi portresini çizmesini, bazen de resim yapacak malzeme alacak para bulamamasını acıyla okuyoruz kitapta.
Şu an dudak uçuklatan ve kapış kapış giden tablolarının, o yaşarken sadece 1 tanesi (!) satılmış, biliyor musunuz? Bir ressam için ne acı..
Teşekkürler bu güzel inceleme için Funda Usta
“GERÇEK OLAN ŞU Kİ;
YALNIZCA RESİMLERİ KONUŞTURABİLİRİZ”.
İmza: Vincent Van Gogh
Van Gogh’un hayatında tutunabildiği tek şeyin resim olduğunu bize anlatan, onun dilinden dökülen bir cümle..
Boş zamanlarında resim yapan ve resimlere hayran olan biri olarak en sevdiğim ressam Hollanda asıllı Vincent van Gogh’tur. Bana göre gelmiş geçmiş en büyük ressamlardan birisidir.
Bu zamana kadar Van Gogh’u hep başkalarından öğrenmiştim. Bu kitapta ise ressam hiç bilmediğim yönleriyle kendini tanıttı bana..
Bu kitap, Van Gogh’un hayatının ilk elden anlatıldığı, dünyada en çok değer verdiği ve kendisini maddi manevi hep destekleyen kişi olan kardeşi Theo van Gogh’a 18 yıl boyunca yazdığı 200’e yakın mektuplardan oluşuyor. Bir otobiyografi niteliğinde.
Bu sebeple Van Gogh’u anlamamız için en sağlam, en temel kaynaktır. Ders niteliğinde söylediği bir çok sözü var kitapta..
Kulağını kesen ressam olarak tanınan Van Gogh, kimine göre deli, kimine göre dahidir.
Hayatı boyunca reddedilmiş, yalnızlık çekmiş. Resimleriyle kendisini insanlara anlatmaya çalışmış, ama anlaşılmamış..
Maddi zorluklar yüzünden portresini yapacağı bir model tutacak para bulamayıp, aynaya bakarak hep kendi portresini çizmesini, bazen de resim yapacak malzeme alacak para bulamamasını acıyla okuyoruz kitapta.
Şu an dudak uçuklatan ve kapış kapış giden tablolarının, o yaşarken sadece 1 tanesi (!) satılmış, biliyor musunuz? Bir ressam için ne acı..
Maddi ve psikolojik sorunlar yaşıyor bu nedenle, iyileşmek için çaba gösteriyor. Kardeşi Theo’ya son bir mektup yazarak ardından bir buğday tarlasının ortasında son yaptığı tuvali (‘Buğday Tarlası ve Kargalar’) önünde göğsüne ateş ederek yaşamına son verir. Ve Theo’ya göre, yeryüzünde asla bulamadığı huzura kavuşmuştur.
Maalesef yıldızı ölümünden 10 yıl sonra parlar..
Son
youtu.be/Lws5Tkk-E4Q
Her şeyi bilir, sinsice susar
Sen yaparsın, o gelir bozar
Son günü bekler, nefreti kusar
Kalbi bataklık, yarını yutar
Görmezsin
Duymazsın
Hep vardır
Tepede beyaz bir saray
Sarayda soytarı bir kral
Kara haber onun işi, sıra kimde?
Kanlı resimler ressamı
Sergide insan mezarı
Satılık olan karanlıktır çerçevede
Tanrısı para, kendine köle
Sözleri zehir, onu dinleme
Sadık uşaklar eteğini öper
Korku üretir, süsleri gizler