Bir yüksek lisans öğrencisi olarak bu siteyi hem bir not defteri olarak hem de az da olsa ilgisini çekebileceğini düşündüğüm insanlara ulaşabilmesi açısından kullanacağım.
Adım Sezer 27 yaşındayım. Antalya'da yaşıyorum Spor Bilimleri Fakültesinden mezunum ve yine Spor Bilimleri Fakültesinde yüksek lisans öğrencisiyim, yaklaşık 15 yıl kadar hentbol oynadım. Çalışmalarım genel itibariyle Spor Felsefesi, Spor Sosyolojisi gibi konular üzerine bu sitede de yine sporun felsefesi, coğrafyası gibi konuları sporun endüstrisini ve içerisindeki insan faktörünü yazmaya çalışacağım.
Anlatmaya çalışacağım şeyler spor programlarında reyting getiren sert cümlelerden ziyade sporun ve sporun içerisindeki insanın özünü anlamaya yönelik olacak.
Başlangıç olarak "Amacı kendisi olan eylem" konusunu tercih ettim. Bu cümleyi daha önce Atilla Erdemli'nin Spor Yapan İnsan kitabında okumuştum. Peki nedir amacı kendisi olan eylem? Başlangıçta kendimize Spor Nedir? diye sorduğumuz zaman tek bir cümlede yanıt vermekte zorlanırız. Çünkü spor nedir sorusu daha çok bir bütünden parçaya gitme durumudur. Ama illa ki tek bir cümlede açıklamak gerekirse spor için amacı kendisi olan bir eylemdir diyebiliriz. Çünkü sporun içerisinde sağlık için eğitim ya da bir disiplin için başarı için gibi bir çok amacı görebiliriz ama bütün bu amaçlara ulaşmanın da yolu sporu amacı kendisi olan bir eylem olarak görüp sporu spor için yapmaktan geçer. Diğer türlü sporu sadece sağlık için ya da bedensel estetik kaygılar için yapan birisiysek bu kaygılarımızı giderecek kadar sporun içerisinde olup daha sonrasında uzaklaşırız.
Özetle "amacı kendisi olan bir eylem" olarak spor belirli bir plan ve sürece bağlı olarak yapılan temelinde Mükemmellik, Süreklilik, Eşitlik, Yaygınlık ve Özgürlük gibi 5 ilkeyi barındıran bir
Bugün içinde bulunduğumuz siyasi ve sosyal şartlara göre bize uygun gelen toplum elbisesi yani rejim, demorasidir. Milletimizde bu fikir günden güne yerleşip kökleştiği gibi, birlikte hareket etmeye mecbur olduğumuz müttefiklerimizin rejimi de budur
Fakat demokratik rejimde kalmaya kararlı oluşumuz, demokratik olmayan eski tarihimizi ve bize övünç veren kahramanlıklarımızı saygı ile anmamıza asla engel olamaz.
Gözler ki birer parçasıdır sende ilahın
Gözler ki senin en katı zulmün ve silahın
Vur şanlı silahınla gönül mülkü düzelsin
Sen vururken de öldürürken de güzelsin