Karakterler ve roller , mekan ve zaman aynı olsa da süreç ve olaylar birinci kitaptan çok farklı. Yazar devam kitabında farklı bir yoğunluk kullanarak daha ziyade felsefeye hatta zaman algısını sarsan, merak uyandırıcı kehanete odaklanmış . Ziyadesiyle durağan bir roman olmuş. İlk kitabın akisen olaylardan ziyade fikirlere , savaş yerine ise fikir çarpışmalarına yer vermiş. Uzun uzadıya yazmaya gerek olmayan , sadece devam romanı olarak kalmış heyecan uyandırmayan bir roman olmuş. Aklımdaki soru şu : acaba üçüncü kitabı okumalı mı yoksa burada bırakmalı mı ?
Dune Mesihi